Hned dvě nové pražské tramvajové tratě dostaly zelenou. Stavět se začne napřesrok

Hned dvě nové pražské tramvajové tratě dostaly zelenou. Stavět se začne napřesrok
Fotografie: DPP
  • Pražský dopravní podnik získal stavební povolení hned pro dvě nové tramvajové tratě
  • Obě zlepší dopravní obslužnost východní části města a podpoří nová rozvojová území
  • Jedna z nich částečně povede po tělese bývalé železniční tratě

Dopravní a energetický stavební úřad vydal během jediného dne zatím nepravomocná stavební povolení hned ke dvěma novým tramvajovým tratím. První z nich bude po dekády plánovaná a slibovaná štreka na sídliště Malešice, druhá pak vznikne v právě budované Jarovské třídě, vedené areálem bývalého žižkovského nákladového nádraží a propojující Malešickou ulici s Českobrodskou. Obě paralelní trasy zlepší obslužnost rozvojových území na pomezí Žižkova a Malešic a končit budou v bezprostřední blízkosti trasy budoucího Městského okruhu.

Tramvajová trať v ulici Českobrodské, která spojí Vinohradskou třídu s malešickým sídlištěm a vznikající novou čtvrtí u Hagiboru, bude měřit 2,2 km a zakončena bude běžnou smyčkou na křižovatce s Dřevčickou. Vznikne bez potřeby rozsáhlých úprav v dostatečně širokém středovém pásu uprostřed čtyřproudové Počernické ulice. Hotová by měla být v roce 2027, ovšem aktuálně stále běží tendr, který měl již být ukončen. Stát by měla zhruba 1,75 miliardy korun. Kromě koncové smyčky nabídne pět mezilehlých zastávek a umožní nahradit přebujelou autobusovou dopravu v oblasti tramvajemi s výhodou rychlejšího spojení na metro Želivského a pokračování tramvají po Vinohradské třídě. Užitečnost tohoto spojení by měla v budoucnu zlepšit i plánovaná tramvajová spojka z Hollarova náměstí do Litevské ulice na Kubánské náměstí skrz areál vinohradské nemocnice a další propojení od Edenu přes Bohdalec do Michle.

Mnohem zajímavější stavbou, minimálně z technického hlediska, bude připravovaná větev z křižovatky Olšanská × Želivského směrem na východ po nově budované Jarovské třídě dosud neexistující, nově vznikající čtvrtí na pozemcích bývalého nákladového nádraží. Nová trať povede většinu trasy po bývalém železničním tělese a netypická bude tím, že z celkem 1 929 m bude posledních 481 m s jednou mezilehlou zastávkou jednokolejných, což bude jediný případ svého druhu v Praze. Pro metropoli krajně netypická bude rovněž úvraťová smyčka na sídlišti Jarov, daná stísněnými místními poměry. Nová trať má vyjít na 623 milionů, tendr zatím nezačal, i když se počítá se zahájením stavby příští rok.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze