Rada hl. m. Prahy navazuje na extenzivní rozvoj pražské tramvajové sítě a schválila přípravu dalšího úseku, tentokrát v jižní části metropole. Nový úsek Nádraží Komořany–Modřany, se vydělí ze stávající rychlodráhy, vedoucí k Modřanské rokli a nově i na Novodvorskou, a rozvojovým územím, kde dříve stávalo zrušené železniční nádraží Praha-Modřany spolu hned s několika továrnami v čele s modřanským cukrovarem, propojí kapacitní dopravou nejen již vznikající novou čtvrť kolem bývalého cukrovaru, ale i další na místě stávajícího průmyslového areálu Modřanská potrubní, která se teprve chystá. Nový úsek má být dlouhý 2,6 km a obsáhne pět párů zastávek s pracovními názvy Modřanský cukrovar, Modřanské laguny, Nad Teplárnou, Komořany a Nové Komořany. Hlavním impulzem je fakt, že celá oblast je nyní obsluhována pouze autobusy, které navíc často zůstávají v kolonách na přetížené Komořanské ulici.
Trať využije z velké části bývalého železničního tělesa a povede západně od Komořanské ulice mimo její těleso jižním směrem podél železniční tratě 210 do Vraného, tedy legendárního posázavského pacifiku. Za modřanskými lagunami se stočí na východ a po tělese bývalé železniční vlečky vystoupá úvozem pod ulicí Nad Teplárnou zpět ke Komořanské ulici v místě prostranství před dožívající továrnou. Dodejme, že se tudy cestující do Komořan historicky už svezli, i když někdejší vlečka byla určena jen pro náklady. Během povodní v roce 2002 tudy totiž jezdila náhradní železniční doprava, objíždějící zaplavené a poničené úseky tramvají a autobusů podél Vltavy, která byla po několik dní jediným použitelným spojením Komořan s Prahou.
Poté trať překříží Komořanskou a vjede do továrního areálu, který by se tou dobou už měl proměňovat v obytný, kde bude konečná zastávka a smyčka. To bude také jediné kolizní místo se silniční dopravou, jinak tramvajové těleso povede zcela odděleně. Výstavba má začít v roce 2027 a především díky minimu potřebných zemních prací i křížení by celá trať měla vyjít na relativně příznivých 700 milionů korun, z toho 30 milionů bude stát projekt. Realizace naváže na již dříve zadanou studii dopravního koridoru kolem Komořanské ulice, kterou Praha nechala vypracovat kvůli majetkoprávní přípravě. Zakoupila sice zrušené modřanské nádraží, avšak některé pozemky bude muset směnit s firmou Skanska, která v místě realizuje rozsáhlý developerský projekt. Selským rozumem se však zdá, že co nejhladší příprava nové tratě je v zájmu i samotné Skansky, takže neočekáváme v tomto směru významné komplikace.