Strahovský stadion je největší na světě. Kdo si pamatuje tamější spartakiády, případně obří koncerty, konané tamtéž v 90. letech, možná si i vybaví logistické manévry, během nichž pražský dopravní podnik musel v řádu hodin přepravit desetitisíce cestujících. Výzva to byla zejména od roku 1972, kdy byla zrušena trolejbusová linka 51, končící právě u stadionu, a od přelomu 80. a 90. let, kdy v souvislosti s dostavbou strahovského tunelu zmizelo velké autobusové nástupiště i jihovýchodního cípu stadionu. Od té doby jsou návštěvníci odkázáni na jedinou, nepříliš kapacitní autobusovou linku 176 a z druhé strany na pochod od „spartakiádních“ tramvajových smyček Dlabačov a Královka, umístěných na dohled od sebe a ústících do Bělohorské ulice.
To se právě nyní mění. Z jižní strany už je v plném proudu výstavba trolejbusové trati v původní stopě, která umožní elektrifikovat autobusové linky 176 a 191. A ze severu se k někdejšímu stánku všesokolských sletů a také ke studentským kolejím přiblíží pro změnu tramvaj. Pražský dopravní podnik totiž vyhlásil soutěž na zhotovitele nové tratě Malovanka–Strahov v délce 1,3 km. Ta bude po celé délce dvoukolejná, povede na nově vzniklou smyčku Stadion Strahov a bude obsahovat dvě mezilehlé obousměrné zastávky Malovanka a Koleje Strahov. Obslouží tak primárně velký univerzitní areál a v době konání masových akcí na přilehlém stadionu dopraví velké množství cestujících přímo ke vchodům bez nadměrné dopravní zátěže okolních komunikací.
Za účelem vzniku nového terminálu pro trolejbusy a tramvaje, vybavené jednou průjezdnou a jednou předjízdnou kolejí, částečně zanikne rozlehlé prostranství u výtvarně řešené ventilační věže strahovského tunelu. Odtamtud povede dvoukolejná trať prostředkem Vaníčkovy ulice, která se za tím účelem dočká totální rekonstrukce a rozšíření včetně vzniku bezpečných ostrovních nástupišť. Součástí akce bude i velká přestavba krátkého úseku Bělohorské ulice mezi křižovatkami s ulicemi Myslbekova a Vaníčkova, přičemž v první jmenované vznikne nová odbočka tramvajových kolejí, sloužící pouze příjezdu směrem od Pohořelce. Vznikne tak pražské unikum, v jehož rámci bude na veřejné komunikaci v délce zhruba 400 metrů celkem pět tramvajových křižovatek.
Hlavním smyslem akce je podle Jana Šurovského, místopředsedy představenstva a technického ředitel DPP – Povrch nahradit stávající autobusové spojení ze stanice metra Dejvická ke Strahovskému stadionu kapacitnějším a lokálně bezemisním kolejovým. Odlehčit by se mělo také přilehlému, přetíženému dejvickému rondelu od části autobusů. Vzniknou rovněž nová, kapacitní a přímá spojení s centrem Prahy. Akce by měla vyjít na 1,02 miliardy korun bez DPH, z čehož by měly 85 % pokrýt eurounijní dotace. Se zahájením stavby se počítá na jaře 2026, s dokončením na podzim 2027.
