Pražské tramvaje jsou hýčkány. Na tratích o celkové délce 147,7 km zajišťují provoz 26 denních a 9 nočních linek o celkové délce 571,2 km. Aktuálně se budují tři nové úseky a několik dalších je ve fázi projektové přípravy. A teď přicházejí ta nejzajímavější čísla: pražský dopravní podnik (DPP) provozoval ke konci roku 2022 celkem 781 vozidel, což je třetí největší vozový park na světě po Moskvě a Budapešti. V posledním předcovidovém roce 2019 pak pražské tramvaje přepravily celkem 368,9 milionů cestujících, což byl druhý nejlepší výkon na světě po 1,5krát lidnatější Budapešti. To vše za situace, kdy v desítkách měst především střední a východní Evropy dožívají a zanikají podudržované tramvajové provozy. Ostatně i v samotné Praze to měly tramvaje v 70. a 80. letech 20. století pořádně nahnuté; více než půl století nevznikl jediný nový úsek, hromadně se rušily tratě souběžné s nově budovaným metrem, úseky v centru a uvažovalo se o kompletní náhradě autobusy. Zlom přišel až koncem 80. let s vybudováním tzv. modřanské rychlodráhy a následně estakády na Krejcárku.
Nyní byla tramvajím vrácena nejvyšší priorita a Praha splácí letitý infrastukturní dluh v podobě chybějících tratí na obří sídliště na svém okraji a také chybějících kapacitních přestupních terminálů na okraji města s napojením na tramvaje či metro. Protože se právě dokončuje důležitá trať na sídliště Dědina, Rada hl. m. Prahy schválila výstavbu pokračování na připravovaný terminál Dlouhá Míle vedle stávajícího OC Šestka s perspektivou dalšího prodloužení blíže k letišti do lokality Padesátník, kde se plánuje výstavba velkého obchodního a kancelářského komplexu. Na Dlouhé Míli nabídne přestup na vlak směrem Letiště Václava Havla, opačným směrem na Masarykovo nádraží. Obě tratě by měly v ideálním případě být dokončeny současně. Tamtéž vznikne rovněž velké autobusové nádraží a kapacitní záchytné parkoviště.
Trať, jejíž příprava byla oficiálně zahájena, povede z právě dokončované smyčky Dědina podlé Drnovské ulice, z níž už je vybudováno příslušné napojení, západním směrem, nově vybudovaným mostem překoná Pražský okruh a pak se stočí k severu, kde už probíhá příprava terminálu Dlouhá Míle. Nakonec se stočí do Fajtlovy ulice a v místě dnešních autobusových zastávek OC Šestka vznikne zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za níž bude tratť ukončena prozatímní smyčkou východně od silniční komunikace.
Záměr tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle je jak v zásobníku Plánu udržitelné mobility hl. m. Prahy a jejího okolí, ale také v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí schválenou RHMP v září 2017 a aktualizovanou na konci května 2021 jako součást akce „Dědinská – Dlouhá Míle – Terminál 3 – Prague Airport Park“. Nová tramvajová trať včetně smyčky je plně v souladu s platným územním plánem. Projekční i stavební práce u OC Šestka budou probíhat v koordinaci s investiční akcí Správy železnic „Novostavba trati Praha–Ruzyně – Praha – Letiště Václava Havla.“ Samotná výstavba má podle plánu začít v roce 2027. Aktuálně se chystá výběr projektanta a všechny další obvyklé úkony.