Toyota přispěje do fondu Mirai Creation Fund III, jehož cílem jsou investice do podniků s technologiemi, schopnými zajistit růst pro budoucí generace. A zároveň dosažení uhlíkové neutrality, byť zjevně trochu jinou cestou, než jakou zvolily ostatní automobilky. Prvními spolupodílníky fondu budou banka Sumitomo Mitsui Banking a také fond Sparx. Všichni dohromady investují 15 miliard jenů (cca tři miliardy korun), přičemž až do března příštího roku se mohou přidat i další investoři. Uhlíkově neutrální technologie jsou momentálně investičním hitem.
Jedním z hlavních cílů investic bude vodík, tedy jeho výroba, distribuce a používání jako pohonného média. S tím má Toyota už bohaté zkušenosti, ve svém prototypovém městě budoucnosti Woven City už testuje vodíkovou mobilitu a vytvořila vodíkové lodě, vlaky a nákladní auta. Již šest let také vyrábí a prodává vodíkový vůz Mirai. A to aktuálně i v Česku. To by se mělo hodit, protože česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, budováním čerpacích stanic na vodík a podporu výstavby infrastruktury. Podle záměrů by do roku 2030 mělo tuzemské silnice brázdit 40 000 až 50 000 vodíkových automobilů.
Zda se, ze Toyota zmarila sve prvenstvi v elektrine, ackoliv byla prvni, kdo masove pouzil hybridy, a nyni ji ceka osud obdobny Nokii. Ta byla take kdysi na spicce a v zachvatu euforie zaspala dobu. Je to smutny.