Automobilka BMW neodložila palivové články k ledu, jako někteří konkurenti, a chce v roce 2028 začít nabízet tento pohon i zákazníkům. Za tím účelem se spojila s Toyotou, která má v této oblasti jedno z nejlepších know how a výsledkem má být nová, efektivnější třetí generace palivových článků. Počítá se se vzájemným sdílením technologií a lobbováním za podporu vytvoření potřebné infrastruktury ze strany vlád a investorů. Obě automobilky našly, podle prohlášení šéfů obou automobilek, společnou vizi rozmanitosti nabídky pohonů a považují vodík za ideální alternativu pro dobu bezemisní dopravy tam, kde nasazení čistě bateriového elektromobilu není z nějakého důvodu vhodné.
Toyota slibuje revoluci v ekologické výrobě vodíku a využití nejen pro elektromobily
Bavorská automobilka má s vodíkem bohaté zkušenosti, sahající až do 70. let minulého století, avšak dlouhou dobu sázela na jeho využití ve formě paliva pro spalovací motory. To vyvrcholilo projektem BMW Hydrogen 7, který se v malých objemech vyráběl a provozoval. Nyní se ovšem BMW přiklonilo k palivovým článkům jako k efektivnější variantě a má za sebou úspěšné testy prototypu BMW X5 Hydrogen. Toyota se spalováním vodíku nadále experimentuje, avšak rovněž považuje za prioritu palivové články. Obě automobilky spolupracovaly již dříve, například na společném vývoji sportovních modelů BMW Z4/Toyota Celica.