Toyota slibuje revoluci v ekologické výrobě vodíku a využití nejen pro elektromobily

5
Toyota slibuje revoluci v ekologické výrobě vodíku a využití nejen pro elektromobily
Fotografie: Toyota
  • Společnosti Toyota a Chiyoda spojily síly ve vývoji systému pro výrobu zeleného vodíku
  • Generátor za hodinu vyrobí přibližně 100 kg čistého bezemisního vodíku
  • Nejprve bude k dispozici ve výkonové třídě 5 MW, později přijde 10 MW

V době rostoucího globálního úsilí o udržitelnou energetiku přichází Toyota s inovativním řešením, které slibuje posunout hranice v oblasti výroby vodíku. Ve spolupráci se společností Chiyoda se pustila do ambiciózního projektu s cílem vyvinout generátor vodíku s výkonem, který nemá v současné době obdoby. Tento generátor bude schopen produkovat až 100 kg vodíku za hodinu, což je 12× více než aktuální možnosti. Tento projekt nejenže demonstruje Toyoty odhodlání k inovaci a udržitelnosti, ale také naznačuje začátek nové éry v oblasti vodíkové energetiky. Svět stojí před naléhavou potřebou snížit emise skleníkových plynů a přejít k obnovitelným zdrojům energie. Vodík se jeví jako slibný kandidát pro dekarbonizaci různých sektorů, od dopravy až po průmyslovou výrobu, díky své schopnosti sloužit jako čisté, vysoko energetické palivo. Toyota, která je již dlouho propagátorem technologií na vodíkový pohon, rozpoznala tento potenciál a zaměřila se na odstranění hlavní překážky širšího využívání vodíku pro jeho efektivní a škálovatelnou výrobu.

Základem tohoto přelomového projektu je prototyp bezemisního generátoru vodíku, který Toyota představila loni. Prototyp vyvinutý ve spolupráci se společností Denso využívá komponenty z Toyoty palivových článků druhé generace a je schopen vyrobit až 8 kg vodíku za hodinu. Díky tomuto výsledku byl položen pevný základ pro další vývoj generátoru s cílem dosáhnout výkonu 100 kg vodíku za hodinu. Vývoj generátoru s tak vysokým výkonem představoval řadu technických výzev, zejména co se týče efektivity, kompaktnosti a cenové dostupnosti. Firmy Toyota a Chiyoda se zaměřily na inovativní řešení těchto problémů, což vedlo k vytvoření kompaktního a efektivního generátoru. Základní jednotka je navržena ve výkonové třídě 5 MW, což umožňuje snadnou škálovatelnost a adaptabilitu pro různé průmyslové potřeby. S rozměry 6 metrů na délku a 2,5 metru na šířku je generátor navržen tak, aby maximalizoval výrobní kapacitu na minimální ploše, což usnadňuje instalaci a snižuje náklady.

Pilotní program zavádění tohoto nového systému výroby ekologického vodíku se očekává během příštího roku ve vodíkovém parku Honsha. Po úspěšném zavedení 5MW jednotek bude pilotní program rozšířen na třídu 10 MW, což ještě více zvýší produkční kapacity a efektivitu systému. Tento krok představuje zásadní milník nejen pro Toyotu a Chiyodu, ale i pro celý průmysl vodíkové energetiky. Vodíkový park Honsha se stane důležitým centrem pro testování a další vývoj této technologie, což umožní rychlejší přechod k využívání vodíku jako klíčového stavebního bloku pro udržitelnou energetiku. Projekt Toyoty a Chiyoda Corporation představuje významný krok vpřed ve výrobě a využití vodíku jako udržitelného zdroje energie. Slib extrémního výkonu a efektivity tohoto generátoru otevírá nové možnosti pro širší využití vodíku v energetice, dopravě a průmyslu. Tato iniciativa je důkazem, že s průkopnickým myšlením a technologickou inovací je možné překonat výzvy spojené s udržitelnou energetikou a otevřít cestu k čistější a zelenější budoucnosti. Toyota a Chiyoda tak ukazují, že inovace a udržitelnost mohou jít ruku v ruce, přičemž posouvají hranice toho, co je možné v oblasti vodíkové energetiky.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Na to si počkám, na reálnou ekonomiku, podobné věci jsem četl už hodněkrát a skutek utek. :-)
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Už s tím neotravujte.
Josef L
Josef L
Je smutné, jak se firma s bezporuchovýma autami zabývá nesmyslem a ujel jí vlak s BEV.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mimo jiné, kamaráda pracovala na projetku s Mazdou, na palivu z řas. Prví verzi uzavřeli, že je neekonomická ku cenám běžného paliva 40 Kč/l. Už o tom dlouho nebylo slyšet, je to tak? Protože patrně ani palivo z řas ver. 2. na tom nebude lépe. Bohužel.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze