Na vývoj se u všech automobilek vynakládají neskutečné částky. Toyota se pro udržení kroku rozhodla v Japonsku vybudovat zcela nové vývojové centrum za 61 miliard korun. Na pozemku o rozloze 650 hektarů vzniknou testovací dráhy 11 typů kopírující různé podmínky na silnicích po celém světě.
Jedna z nich se inspirovala německým Nürburgringem a bude sloužit k testování stability, brzd a chování vozů během rychlé a náročné jízdy. Vznikne rovněž více než pětikilometrová horská trasa s řadou ostrých zatáček a převýšením 75 metrů. První objekty zahájí provoz příští rok, celá investice pak bude dokončena roku 2023.
Toyota v současné době intenzivně pracuje na nových modelech s alternativními pohony, které zahrnují elektromobily na baterie a na palivové články, ale i nové generace klasických hybridních vozů a plug-in hybridů.
Do roku 2030 hodlá Toyota zvýšit prodej elektrifikovaných osobních automobilů ze současných 1,5 milionů až na 5,5 milionů ročně. Dnes koncern nabízí 35 hybridních modelů, jeden plug-in hybrid a jeden model na vodíkové palivové články.
Během nejbližší dekády se jejich počet výrazně zvýší – v roce 2020 přibydou první plně elektrifikované modely napájené bateriemi, další vodíková auta a plug-in hybridy a řada nových klasických hybridů. Již v roce 2025 bude každý model Toyoty buď elektrifikovaný, jako je tomu v současné době v případě modelů Prius nebo Mirai, anebo bude mít alespoň v nabídce verzi s tímto typem pohonu, jako je tomu u Aurisu, RAV4 nebo Toyoty C-HR.
V novém centru dostane práci 3 200 až 3 850 lidí, zejména z řad současných zaměstnanců Toyoty. Jedná se o první takovouto investici koncernu v Japonsku od roku 1984, kdy Toyota otevřela testovací centrum Shibetsu Proving Ground na severu ostrova Hokkaidó. Až bude komplex v Aichi uveden do provozu, bude se centrum v Shibetsu specializovat na testování jízdy v zimních podmínkách, známé technické centrum Higashi-Fuji bude sloužit zejména pro vývoj nových technologií, zatímco v novém komplexu v Aichi se budou testovat automobily, které se objeví na trhu v blízké budoucnosti.
Tento fiskální rok vydá Toyota na výzkum a vývoj v přepočtu zhruba 452 miliard Kč, což je o cca 40 % víc než před pěti lety. Aby Toyota ještě více urychlila rozvoj nových technologií, navázala spolupráci s jinými společnostmi. Dobrým příkladem je společný podnik Toyoty, Mazdy a Densa, který se zabývá vývojem elektrických automobilů, anebo výzkumná firma Toyota Research Institute založená roku 2016 zabývající se automatickým řízením a umělou inteligencí, která úzce spolupracuje se Stanfordskou univerzitou, MIT a Michiganskou univerzitou.
Zdroj: tisková zpráva