Kdo hledá SUV od Toyoty, ale RAV4 je pro něj už příliš velká, má možnost zakoupit nedávno uvedenou Corollu ve specifické verzi Cross. Její vrcholné provedení s pohonem všech kol AWD a výkonem 197 koní jsme převzali na test, přičemž po ujetí 215 km zatím evidujeme průměrnou spotřebu 5,5 l na 100 km. To vše v jízdním režimu Normal, který nikterak neomezuje výkon vozu ani klimatizaci. Ostřejší režim Sport jsme zkusili jen jednou a chování vozu se změnilo jen minimálně.
Verze Cross těží především z vyšší světlé výšky, přičemž s pohonem obou náprav není autu zapovězen ani lehčí terén. V útrobách auta je schován lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,91 kWh, který je nyní výkonnější a o 40 % lehčí, než tomu bylo u ostatních hybridních modelů Toyota. Na elektrický režim jsme dokázali ujet necelé 2 km a využít bezemisní pohon lze do rychlosti cca 105 km/h. Nejhorší podmínky ale nastávají na dálnici, kde je znát, že se Corolla Cross trápí a navzdory vyšším výkonu se zde necítí úplně pohodlně.
Velmi rychle pak roste spotřeba a taktéž odhlučnění kabiny od okolí není úplně dokonalé. Testovaná verze přitom stojí přes 1,1 milionu Kč, protože výbava vozu je takřka maximální. V kabině se dají nalézt některé lacinější detaily, což opět nepřispívá k dobrému dojmu. Ve všech dalších oblastech si ale testovaná Toyota vede celkem dobře a v testu si podrobně rozebereme soužití ve městě, na okreskách a také bližší pocity z jízdy.
Technické parametry Toyota Corolla Cross 2,0 Hybrid e‐CVT FWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 460 × 1 825 × 1 620 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 146 (112 + 83) kW, 197 (152 + 111) koní |
Nádrž | 43 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5 l / 100 km |
Cena od | 919 900 Kč |