Vyzkoušíme Toyotu Corolla Cross s nejnovější generací hybridního systému

Ptejte se na to, co vás zajímá
Vyzkoušíme Toyotu Corolla Cross s nejnovější generací hybridního systému
Fotografie: Toyota
  • Toyota Corolla Cross je další variantou legendární řady Corolla
  • Nabízí pouze hybridní pohon, v Česku jen dvoulitr
  • K dispozici jsou verze s pohonem předních i všech kol

Když jsme psali o různých typech elektrifikovaných pohonů v nabídce Toyoty, zmiňovali jsme se o Corolle Cross, což je nejnovější přírůstek do rodiny hybridních Toyot. Zároveň má jako první model nejnovější pátou generaci hybridního systému. Tu později dostanou i modernizované ostatní verze řady Corolla. Jelikož máme příležitost si tento vůz vyzkoušet během prvních jízdních dojmů, v komentářích pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás na tomto autě nebo na poslední evoluci hybridního systému zajímá.

Hnací ústrojí zahrnuje benzínový motor o objemu 1,8 l nebo 2,0 litry. Provedení 1,8 litru je spojeno výlučně s pohonem předních kol a bude se zpočátku nabízet pouze v Izraeli a Turecku. Verze 2,0 litru může být na přání spojena s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i), který po modernizaci zahrnuje výkonnější zadní elektromotor (40 k a 84 Nm) ve prospěch jistějších jízdních schopností při zatáčení nebo rozjezdech na površích se zhoršenou přilnavostí.

Technické parametry Toyota Corolla Cross 2,0 Hybrid e‐CVT FWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 460 × 1 825 × 1 620 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon146 (112 + 83) kW, 197 (152 + 111) koní
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 5 l / 100 km
Cena od919 900 Kč

Jelikož u nás bude v nabídce zatím jen výkonnější verze s dvoulitrovým motorem, pojďme se podívat na její parametry. Řadový čtyřválec má výkon 112 kW (152 koní) a točivý moment 190 Nm. Tomu pomáhá synchronní elektromotor o výkonu 83 kW (111 koní) a točivém momentu 206 Nm. Verze s pohonem všech kol má navíc na zadní nápravě asynchronní elektromotor o výkonu 30 kW (40 koní) a točivém momentu 84 Nm. Maximální systémový výkon je ale pro obě verze, tedy předkokolku i čtyřkolku, stejný a činí 146 kW (197 koní).

Toyota Corolla Cross má spotřebu spíše přes 5 litrů

Obě zmíněné verze pak mají maximální rychlost 180 km/h a malý rozdíl je jen v rozjezdu z 0 na 100 km/h. Zatímco předokolce to trvá 7,6 sekund, čtyřkolka to zvládne o desetinu rychleji. Rozdíl je tedy nejspíše daný hlavně lepší trakcí na startu. Spotřeba paliva podle cyklu WLTP je pak u předokolky 4,96 až 5,28 l/100 km v závislosti na výbavě a verze s pohonem všech kol se pohybuje mezi 5,23 a 5,61 l/100 km.

Ptejte se na to, co vás zajímá

Jak to funguje v reálu a jak se s Toyotou Corolla Cross jezdí, to zjistíme během testovacích jízd, na kterých získáme první jízdní dojmy. Pokud vás zajímá něco konkrétního, ptejte se v diskuzi pod tímto článkem. Pokud to bude možné, zjistíme odpověď.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze