BMW aktuálně vyvíjí již pátou generaci elektrické hnací soustavy plánované pro rok 2021. Hlavní změnou bude integrace elektromotoru, převodovky a výkonové elektroniky do jednoho celku. Výsledkem bude kompaktní řešení vyžadující především méně prostoru ve srovnání s trojicí samostatných komponentů používaných v předchozích generacích. Nová generace je navržena modulárně, takže bude připravena přizpůsobit se různým nárokům na zástavbu a úroveň výkonu budoucích elektrických vozů specifického zaměření. Zjednodušení bude mít samozřejmě také výhodu v ušetření nákladů.
Elektromotory BMW také nebudou obsahovat vzácné materiály, na kterých již nebude automobilka závislá. Nové pohonné ústrojí bude spolupracovat s novou baterií s plánovaným dojezdem 700 km. Při výrobě plug-in hybridů se počítá s reálným dojezdem 100 kilometrů (zhruba 140 kilometrů teoretických).
Během následujících čtyř let společnost investuje celkem 200 milionů eur a vytvoří 200 pracovních míst díky vytvoření nového centra zaměřeného na bateriové články. V centru se zkoncentrují znalosti a zkušenosti na jedno místo, což by mělo zajistit urychlení vývoje. Cílem tohoto centra je zdokonalování technologií článků baterií a jejich zavádění do výroby. Nové baterie ovlivní dynamiku, zásobu energie, nabíjení i životnost celého elektromobilu, proto jsou pro automobilku stěžejní. Centrum se otevře počátkem roku 2019.
Zdroj: press.bmwgroup.com