Kolegium významných automobilek na podporu vodíkového pohonu přivítalo nové členy

Kolegium významných automobilek na podporu vodíkového pohonu přivítalo nové členy
  • Součástí je například Audi, BMW, Mercedes nebo Toyota
  • Nyní se kolegium rozšířilo o dalších 11 členů

Možná nevíte, co je vodíkové kolegium, ale v budoucnosti byste mu mohli děkovat za čistší vzduch ve městech i jinde. Jedná se o první celosvětovou iniciativu vedoucích představitelů firem usilujících o prosazování vodíkových technologií. V současnosti je členem kolegia 24 předních nadnárodních firem včetně Audi, BMW Group, Daimler, General Motors, Honda, Hyundai Motor, Kawasaki, Toyota a celá koalice vykazuje roční tržby přes 1,6 bilionu eur a celosvětově zaměstnává bezmála 2,5 milionu pracovníků. Nejde tedy o žádnou chudou partičku nadšenců.

Nyní kolegium přivítalo 11 nových členů z Asie, Severní Ameriky a Evropy. Do kolegia se zapojily přední mezinárodní společnosti působící v ropném a plynárenském průmyslu, energetice, vědeckém výzkumu, technologiích a automobilovém průmyslu. Tyto firmy podporují vodíkové inovace v rámci probíhajících energetických změn. Konkrétně se jedná o firmy 3M, Bosch, China Energy, Great Wall Motor, JXTG Nippon Oil & Energy Corporation a Weichai, zatímco v roli podpůrných společností se zapojily firmy Hexagon Composites, Marubeni, McPhy, Nel Hydrogen a Royal Vopak. Vodíkové kolegium od svého založení počátkem roku 2017 již zdvojnásobilo svoji velikost, a tak nyní pokrývá všechny klíčové trhy.

Díky narůstajícímu zájmu politiků a investorů z celého světa bychom v příštích pěti až deseti letech mohli být svědky výrazného posunu v nasazování vodíkových technologií. Různé scénáře ukazují, že vodíkové technologie by mohly uspokojit 18 % celosvětové poptávky po energiích, což znamená úsporu šesti gigatun emisí CO2, vytvoření trhu s ročními tržbami o objemu 2,5 bilionu dolarů a vznik 30 milionů pracovních míst do poloviny tohoto století.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze