Vodíkové Nexo nemá snad žádný minus. Navíc má nejdelší dojezd ve své třídě

12
Vodíkové Nexo nemá snad žádný minus. Navíc má nejdelší dojezd ve své třídě
  • Na jednu nádrž ujede Nexo 609 kilometrů
  • 52litrová nádrž se doplní do pěti minut
  • Zrychlení na stovku trvá 9,2 vteřiny a maximální rychlost činí 179 km/h

Vodíkový Hyundai Nexo se začne v Jižní Koreji vyrábět již příští měsíc a spolu se začátkem výroby musí Hyundai vypustit do světa oficiální specifikace. Rozhodně se ale nemá za co stydět, certifikovaný dojezd na vodík totiž činí 609 kilometrů. To je o dost více, než zvládne konkurence jako Honda Clarity nebo Toyota Mirai. Hyundai poukazuje na fakt, že si vodíkový pohon s ničím nezadá s pohonem na klasický benzin, čekáme však na infrastrukturu.

My v Praze například stavíme první vodíkovou stanici a v celém USA je jich dohromady pouze okolo padesáti. Nexo má nádrže na 52,2 litrů vodíku a doplnění nezabere více než pět minut. Pohon zajišťuje elektromotor s výkonem 163 koní a točivým momentem 395 Nm. SUV tak zrychlí z 0 na 100 km/h během 9,2 vteřiny a pokračovat může až na rychlost 179 km/h.

Když to vezmeme kolem a kolem, není nic, co by nás mohlo na každodenní jízdě v Nexu otravovat. Vše tedy závisí pouze na rozvoji infrastruktury a její rychlé výstavbě.

Diskuze ke článku
Oskar
A to je co ten vodník?
Jirka Bezděkov
Něco jako pod vodník
Pablo
Ale jedina stanice na cerpani vodiku se bude stavet v Praze. Takze vesnicane z takoveho Brna nebo Ostravy budte radi, ze mate ty vase Trabanty na benzin.
hele,článek o vodíkové bombě

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze