Vodíkový Hyundai Nexo se začne v Jižní Koreji vyrábět již příští měsíc a spolu se začátkem výroby musí Hyundai vypustit do světa oficiální specifikace. Rozhodně se ale nemá za co stydět, certifikovaný dojezd na vodík totiž činí 609 kilometrů. To je o dost více, než zvládne konkurence jako Honda Clarity nebo Toyota Mirai. Hyundai poukazuje na fakt, že si vodíkový pohon s ničím nezadá s pohonem na klasický benzin, čekáme však na infrastrukturu.
My v Praze například stavíme první vodíkovou stanici a v celém USA je jich dohromady pouze okolo padesáti. Nexo má nádrže na 52,2 litrů vodíku a doplnění nezabere více než pět minut. Pohon zajišťuje elektromotor s výkonem 163 koní a točivým momentem 395 Nm. SUV tak zrychlí z 0 na 100 km/h během 9,2 vteřiny a pokračovat může až na rychlost 179 km/h.
Když to vezmeme kolem a kolem, není nic, co by nás mohlo na každodenní jízdě v Nexu otravovat. Vše tedy závisí pouze na rozvoji infrastruktury a její rychlé výstavbě.