Plug-in hybrid Škoda Octavia iV jsme měli v klasickém testu ve sportovnější verzi RS iV a v rámci seriálu Zaostřeno na spotřebu jsme otestovali i reálnou spotřebu. V současné době se v souvislosti s růstem cen energií více řeší provozní náklady na palivo a energii. Jak si v tomto směru vedou plug-in hybridy? Proto jsem se rozhodl otestovat Octavii Combi iV na svých běžných trasách a zaznamenat každou korunu, která padne na benzín nebo nabíjení.
Technické parametry Škoda Octavia Combi (2020) iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 689 × 1 829 × 1 468 mm, 1 620 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní |
Baterie | 13,8 kWh (10 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1 l / 100 km |
Cena od | 899 900 Kč |
V testu Zaostřeno na spotřebu zvládla Octavia iV náš jednotný kombinovaný okruh se spotřebou 1,6 l/100 km podle palubního počítače a reálná spotřeba za celý test podle tankování a nabíjení vyšla na 2,69 l/100 km a k tomu 13,76 kWh/100 km. To je ale dost dáno například jednotným kombinovaným okruhem a také tím, že během něj jezdím na horní hranici rychlostních limitů. V rámci třítýdenního testu jezdím opravdu jen na svých běžných jízdách, kam zrovna potřebuji jet. Zároveň ale jezdím svým běžným, tedy úspornějším, stylem jízdy. Zejména na dálnici většinou nejezdím maximální povolenou stotřicítkou, ale pokud nepospíchám, jedu většinou 110 až 120 km/h.
Plug-in hybridní Škoda Octavia „okolo komína“ i na delší trasy
Mám možnost nabíjení doma, což využívám, a snažím se nabíjet při každé příležitosti. Rozhodně ale ne za každou cenu, to ostatně ani u plug-in hybridu s pomalým AC nabíjením ani nedává smysl. Zkrátka jen využívám dobu, kdy auto stojí. Například při nakupování. Hned na začátku testu byla jedna delší trasa, konkrétně 141 km z Berouna ke Hradci Králové a zpět, bez možnosti nabíjení v cíli. Navíc tam bylo cca 35 km ujetých na místě, takže celkem 317 kilometrů bez nabíjení. To není pro spotřebu plug-in hybridu optimální, ale výhodou je, že na rozdíl od menších elektromobilů zase nemusím řešit nabíjení po cestě. Protože elektromobily s menší baterií už by tak dlouhou trasu, převážně po dálnici, bez nabíjení neujely. Ale zato by jely mnohem levněji.
Po prvních 385 kilometrech testu vychází reálná spotřeba na 4,2 l/100 km, což odpovídá reálným nákladům 1,78 Kč/km za benzín. K tomu je ale potřeba přičíst ještě spotřebu elektřiny, která je dle nabíjení 6,55 kWh/100 km a její cena vychází na 0,25 Kč/km. Kromě krátkých jízd po Berouně + mezi Berounem a Prahou, které plug-in hybridům vyhovují nejvíce, čeká plug-in hybridní Octavii ještě minimálně jedna delší cesta na Ostravsko a zpět. Jakou reálnou spotřebu tipujete za celý test? Můžete nám napsat tip do komentářů, případně i dotaz, co vás na tomto autě zajímá.
Mám Golf GTE (sedmičkový s menší baterkou), tak jsem zvědavý na vaše zkušenosti s iV v porovnání s mými v Golfu.
Nějaké poruchy?
Když jsem na dálnici a dojdou baterky sepne se studený motor a hned jede na plný výkon?
Předehřívá elektromotor benzínový motor?
Zvažuji koupi mezi pluginhybrid a enyaq