Líbit se nám to nemusí, ale i automobilový svět pomalu spěje k roztříštění standardů pro nabíjení elektromobilů. Mohl se poučit z toho technologického, kdy se vám může jednoduše stát, že na každé vaše zařízení, ať už jde o počítač, tablet, mobilní telefon, potažmo chytrého hodinky, musíte mít jiný nabíjecí konektor.
Tesla představila modernizovaný Model S a Model X. Nejde však o facelift v tom pravém slova smyslu, ale modernizaci nabíjecích konektorů. Ty tu nově najdeme hned dva. V USA a v Evropě Tesla používala nabíjecí standard Mennekes, jenže na trzích jako je například Čína by měla problém. Jde o nezanedbatelný trh, takže Tesla bude nabízet konektory dva, z toho jeden bude určený právě pro čínský trh.
Vše to dává smysl. Standard GB, který je v Číně velmi rozšířený, dá možnost majitelům tesel nabíjet na mnohem větším počtu nabíjecích stanic. Mluví se o tom, že by měly vyrůst stanice v přepočtu za 5 milionů eur (130 milionů korun) a celkem jich do roku 2020 vznikne 12 tisíc.
Čeho si jistě všimnete je to, že nabíjecí port už není umístěný v levém zadním světlometu, ale musel se posunout více směrem dopředu. Pro větší představu se porty nacházejí tam kde hrdlo nádrže u spalovacích osobních automobilů.
Možná máte guláš i v nabíjecích portech používaných v České republice. I proto jsme si pro vás připravili seriál o tom, jak nabíjet.
Tesla Model X Long Range Plus
Rozměry | 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Výkon | 398 kW |
Baterie | 102,4 kWh, NACS, Mennekes |
Dojezd | 561 km (WLTP) |
Zdroj: electrek.co