Elektrický SsangYong Torres v redakci: dobýt vaše srdce hodlá komfortem i cenou

První dojmy
13
Elektrický SsangYong Torres v redakci: dobýt vaše srdce hodlá komfortem i cenou
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • Mile nás překvapil prémiový interiér i pěkně tlumené dovírání dveří
  • Samozřejmostí jsou například příjemně tvarovaná sedadla s vyhříváním i odvětráváním
  • Infotainmentu by naopak slušelo tlačítko pro deaktivaci asistentů a jejich výrazné zvukové indikace

Nabídka cenově dostupných elektromobilů se utěšeně rozrůstá, a pokud máte slabost pro větší vozy kategorie SUV, jistě vám neuniklo uvedení elektromobilu SsangYong Torres EVX. Nejstarší jihokorejská automobilová značka přitom působí na našem trhu již několik let a je oblíbená (nejen) kvůli zajímavému poměru cena/výkon. A právě v tomto ohledu nezklame ani Torres EVX, který ve výbavě Style startuje na ceně 879 900 Kč. V případě námi testovaného provedení Premium, kterému nechybí v podstatě nic, co by vás mohlo u moderních elektromobilů (a automobilů obecně) napadnout, se s cenovkou 959 900 Kč stále bezpečně vejde pod magický milion korun. S přihlédnutím k ceně přitom novinka rozhodně umí zanechat dojem.

Výbavou až překvapivě prémiový

Elektrický Torres testujeme v černém barevném provedení „Space černá“ za 14 900 Kč, které mu velmi sluší. Ještě lépe by však podle nás mohla vypadat dvoubarevná kombinace, například „Iron kovová s černou střechou“ za 18 900 Kč, která by opticky trochu „rozbila“ hmotu. Exteriér působí dospělým dojmem, rozhodně však ne fádně, a velkou měrou za to podle nás vděčí i zajímavě vyvedeným světlometům. Nabíjecí port se nachází hned před dveřmi řidiče, což považujeme za praktickou pozici, u které ani nehrozí poškození během parkování.

V rámci prvních dojmů musíme vyzdvihnout prostornost uvnitř vozu, kam se díky tvaru karoserie pohodlně vejde i pět cestujících vyššího vzrůstu. V dvoubarevném provedení kombinujícím béžovou a šedou kůži interiér logicky vypadá ještě vzdušněji. Příjemným překvapením je také pěkně tlumené dovírání dveří, které vyvolává dojem ještě dražšího vozu. Uvnitř se pak můžete těšit na maximální komfort: příjemně tvarovaná sedadla s elektrickým ovládáním, možnost odvětrávání i vyhřívání ve třech stupních, a rovněž vyhřívaný volant. Zavazadelník se základním objemem 839 litrů je obří, až je trochu škoda, že se Torres nenabízí i v sedmimístném provedení.

Navzdory terénnímu vzhledu se po jízdní stránce o žádný offroad nejedná, což potvrzuje i pohon na přední kola. Ti, kteří nekompromisně vyžadují čtyřkolku, mohou být trochu zklamáni. Avšak ruku na srdce, jak často průměrný řidič pohon všech čtyř kol skutečně potřebuje? Během prvních jízd (již na zimních pneumatikách) nás trochu zaskočila tendence vozu mírně prokluzovat přední kola, a to i při šetrném rozjezdu. Tento jev se pak na mokré vozovce pochopitelně ještě zhoršuje. Elektrický Torres je nicméně i tak dobře ovladatelný a svižná akcelerace velmi příjemná. Již nyní jsme zvědaví na to, jaké průměrné spotřeby s novinkou dosáhneme.

V rámci prvních dojmů musíme zmínit také infotainment, který je až překvapivě dobrý, co se týče rychlosti odezvy i vizuálu. Na druhou stranu musíte počítat s absencí velmi praktického tlačítka, kterým byste mohli rychle deaktivovat otravné asistenty poukazující na překročení rychlosti apod. Torres si totiž doslova libuje v přehrávání různých znělek (přehrát znělku si můžete například i při odemknutí a zamknutí vozu) a deaktivace výstražných systémů se nachází relativně hluboko v nastavení. Jako vždy platí, že se nás v komentářích můžete ptát na vše, co vás ohledně této jihokorejské novinky zajímá.

Technické parametry Ssangyong Torres EVX

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 715 × 1 890 × 1 725 mm, 1 915 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon152 kW, 207 koní, točivý moment: 339 Nm
Baterie73,4 kWh
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,6 kWh / 100 km, dojezd: 462 km
Cena od879 900 Kč
Diskuze ke článku
David Ondrejkovič
David Ondrejkovič
Má to nějakou použitelnou aplikaci na zapínání topení/klimatizace na dálku a na sledování nabíjení když jste mimo auto?
Jak je to s dostupností servisu?
Jak často je povinný záruční servis a kolik stojí?
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Pokud vím, apku to zatím nemá, což vidím jako jednoznačně největší slabinu auta (kámoš o něm přemýšlel, takže spoustu věcí si zjišťoval, a tohle byla jedna z věcí, proč šel nakonec do zánovní ev6).
Zbytek nevím, ale i tak tohle auto považuji za ty prachy za jednoznačně nejvíc muziky za peníze. Tu apku určitě dodelaji.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ano, tohle auto se mi taky za ty peníze opravdu zamlouvá. Držím palce, aby se jim dařilo.
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
Aplikace stále nic ta korejská tu nefunguje s rychlostí infotejmentu jste to dost přestřelil. Záruka na baterie 10 let milión km pod podmínkou servisu co 10 000 km nebo jeden rok. Což mě zatím odrazuje od koupě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze