Kompaktní SUV Hyundai Tucson, vyráběné v Nošovicích, se při generační obměně podle Autoblogu dočká zcela nové generace infozábavy, nazvané Pleos Connect podle nové softwarové divize Hyundai Pleos. Její podobu už samotná automobilka odhalila před časem, zmíněný model bude mezi prvními, které se jí dočkají, a to zřejmě již ve druhé kvartále roku 2026. Markantou bude obrovský centrální displej, jehož forma se zjevně inspirovala u Tesly. Automobilka však zdůrazňuje, že nejde jen o něj, ale o novou softwarovou platformu, která zahrne i hlasové ovládání s umělou inteligencí, možnost synchronizace uživatelských profilů u více vozidel a později také obchod s aplikacemi.
Součástí ekosystému Pleos bude rovněž podpora správy flotil, řešení pro logistiku a mobilitu a cloudová infrastruktura. Nedílnou součástí budou vysokovýkonné čipy a ovladače, běžící na novém, vlastním operačním systému, postaveném na Google Automotive a těžícím tak z jeho výhod. Počítá se i s inteligentní navigací, plnou konektivitou a autonomním řízením úrovně 2+ koncem roku 2027. Samozřejmostí budou dálkové aktualizace a případné doplňování dalších funkcionalit. Počítá se i s podporou inteligentních elektromobilních funkcí. Nový systém umožní automobilce zvolna přejít k softwarově definovaným automobilům blízké budoucnosti.
Novinka s sebou však nese i jednu zajímavou kontroverzi. Velký displej totiž podle dnešní módy výrazně redukuje počet tlačítek, knoflíků a přepínačů ve vozidle, což je trend, který část zákazníků odmítá, nesouhlas vyjadřují i organizace, zabývající se bezpečností, včetně samotné Euro NCAP, a samotná automobilka jej koncem loňského roku ostře zkritizovala. Tento zjevný rozpor automobilka vnímá a přinejmenším v Severní Americe se chystá část fyzických ovladačů do aut vrátit. Uvidíme tedy, jak si s tímto problémem poradí a zda budou mít vozy Hyundai v jednotlivých regionech stejné ovládání. Protože jinde, například v Číně, zákazníci dotykové displeje milují. A fanoušci Tesly je také nikdy moc nekritizovali.
Tak jako tak se Pleos stane zřejmě celosvětovým standardem pro značku a do roku 2030 už má proniknout do více než 20 milionů aut.

Co mě štvalo byly snad jen mlhovky, ty byly kdesi v menu.