Ještě pořád zpracováváme všechny podněty z veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Jde o velký svátek pro všechny fanoušky moderních technologií, ale také pro firmy zaobírající se tímto odvětvím. Své musel samozřejmě ukázat také gigant Google, který vedle spousty dalšího ukázal i chytré kolo s Google Asistentem.
Novinka byla oznámena již před několika měsíci a můžete si jej dokonce objednat za 799 dolarů, tedy zhruba 17,5 tisíce korun. Jedná se ale o betaverzi a první objednávky budou vyřízeny v únoru. Google se spojil s firmou Electron, která se specializuje na elektrokola a jejich přestavbu. Viceprezident firmy Electron řekl: „Až při integraci Asistenta od Googlu do našeho elektrokola jsme si uvědomili, jak může technologie změnit vnímání jízdy na kole. Ovládání hlasem bylo doposud pouze v autech a využití na kole má obrovský potenciál.“
Prozatím Asistent od Googlu bydlel pouze v chytrých reproduktorech a samozřejmě telefonech, jeho stěhování do bicyklu je tedy poměrně revoluční krok kupředu. Jsme zvědaví, jak bude v běžném provozu systém fungovat. Electron na přední kolo bicyklu přidá elektromotor a jeho instalace nezabere více než minutu. Dále musíte přidat senzor na jeden z pedálů a je hotovo. V základním nastavení systém využívá senzor stoupání nebo klesání a podle toho asistuje svou silou.
To by však bylo málo, a tak máte k dispozici také aplikaci s informacemi o stavu kola a nastavení. Druhou možností je pak ovladač, který můžete přidat na řídítka. Ten by ale právě mohl vystřídat Google Asistent. Na kole zatím není žádný mikrofon (i když by měl být) a jste tedy odkázání na sluchátka s mikrofonem vašeho telefonu.
Samozřejmě budete muset mluvit anglicky, po naskočení na kolo musíte přikázat: „OK Google, start bike ride“. Dále pak budete moci upravit míru zapřažení elektromotoru, zjistit kapacitu baterií a probrat si své jízdní statistky. Electron nedodal na kolo žádné šidítko, podle údajů firmy můžete počítat s pomocí elektromotoru na trase dlouhé až 75 kilometrů. Maximální rychlost by pak měla být 30 kilometrů v hodině. Nabití z klasické zásuvky proběhne během pěti hodin a systém váží se vším všudy 8,4 kilogramů.
Zdroje: techcrunch.com, electronwheel.com