Snový elektromobil do města s lákavou cenovkou? Testujeme BYD Seagull

8
Snový elektromobil do města s lákavou cenovkou? Testujeme BYD Seagull
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • BYD Seagull se může pochlubit funkcí V2L s výkonem až 3 kW
  • Výkon vozu 75 koní je zcela dostačující pro pojížďky ve městě i okolo
  • Během testování se zaměříme na spotřebu, infotainment, praktičnost i další aspekty

Podobně jako v historii moderních mobilních telefonů můžeme sledovat také v oblasti elektromobilů výrazný nárůst zastoupení čínských značek, které jsou velmi zajímavé především cenou. V segmentu cenově nejdostupnějších (nových) elektromobilů, kde na evropském trhu boduje Dacia Spring (ačkoliv by tomuto modelu mohla zavařit evropská cla uvalená na čínské automobilky, neboť se Spring vyrábí v továrně Dongfeng Motor Group ve městě Š'-jen), může být velmi zajímavou volbou také BYD Seagull. Tento model v současnosti testujeme díky společnosti Cario, která jej nabízí v plné výbavě za necelých 660 tisíc Kč včetně DPH. Jaké jsou naše první dojmy?

Technické parametry BYD Seagull 38

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 780 × 1 715 × 1 540 mm, 1 240 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon55 kW, 75 koní, točivý moment: 135 Nm
Baterie39 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 405 km
Cena od660 000 Kč

Komfortní podvozek, dostatek dynamiky i funkce V2L

Společnost Cario do ČR dováží lépe vybavenou verzi s větší 39 kWh LFP BYD Blade baterií s udávaným dojezdem 405 kilometrů dle CLTC a výkonem 75 koní, což tento vůz předurčuje především do města. Nicméně jsme s ním po převzetí vyzkoušeli i krátký dálniční úsek a lze konstatovat, že pokud jezdíte (a zejména předjíždíte) s rozmyslem, je možné se s ním relativně bez obtíží pohybovat i tam. Oproti jmenované Dacii Spring nabídne Seagull o 10 koní větší výkon, v případě srovnání se základní motorizací Springu pak dokonce o celých 30 koní více. Nebezpečnější konkurenci pro BYD tak rozhodně představuje Citroën ë-C3 s akční cenou 630 000 Kč, resp. 715 000 Kč ve vyšší výbavě, vždy se shodnou 44kWh baterií a výkonem 113 koní. Zpět však ke kompaktnímu hatchbacku BYD Seagull, který nabízí místo pro čtyři cestující a solidně velký zavazadelník. U něj je mírně atypické otevírání, které není tradičně uprostřed víka kufru, ale na pravé straně, kde na tlačítko upozorňuje i nálepka.

Vzhledem k importu z čínského trhu je rovněž nutné počítat s tím, že tento elektromobil nemá evropské nabíjecí konektory, kvůli čemuž je nutné použít (dodávané) adaptéry. Kde BYD Seagull boduje, je podpora technologie V2L, kdy lze s potřebným adaptérem nabíjet další elektrotechniku výkonem až 3 kW. Nabíjení automobilu pak probíhá jednofázově výkonem 6,6 kW, případně je k dispozici i DC nabíjení výkonem max. 40 kW. Jak rychlé je nabíjení v praxi, máme v plánu otestovat. Naše první jízdní dojmy jsou pak veskrze kladné: vůz má dostatečně svižný odpich, příjemně naladěný podvozek se zaměřením na komfort a na rozdíl od zmíněného Springu (minimálně původní nefaceliftované verze) nezní zavírání dveří a kufru ošklivě „plechově“.

Příjemně překvapeni jsme byli také z interiéru, který rozhodně nepůsobí lacině a relativně nízkou cenu vozu (pochopitelně zejména na domácím čínském trhu) povedeně maskuje. Ve voze najdeme pěkně zpracovaný volant potažený koženkou, pro BYD typický otočný displej, koženková sedadla a částečně látkou potaženou palubní desku. Velmi chválíme rovněž umístění odkládací plochy na telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením či přítomnost el. ovládaných oken vzadu. Jediná výtka prozatím směřuje pouze k „vůni“ nového auta. Vůz je skutečně takřka nový a přebírali jsme jej s nájezdem cca 600 kilometrů, přesto je vhodné zmínit, že použité materiály, resp. lepidla by mohla citlivějším jedincům vadit.

BYD Seagull nám umožní společnost Cario na několik dní používat. Vy se nás můžete ptát na vše, co vás ohledně automobilu zajímá. Náměty související s testováním se pokusíme zrealizovat.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Včera, když jsem vás potkal, jak s tím přijíždíte domů, tak jsem si říkal, kdy bude na fdrive test? :-)

Jinak auto i naživo působí sympaticky, dizajn v pohodě, jsem zvědavý, co budete říkat na infotainment, spotřebu, nabíjení atd. No a jak bylo zmíněno, jestli nakonec nebude lepší volbou ojetá ID.3.
den
den
Naposledy upraveno: 2. 8. 10:06
Tak ze to ma cinske GB-T. Tak podrobnej o adapterech. Jsou zdarma k vozu nebo chteji za to penize. Bezne to stoji tak 50 tisic. Co jsem videl ruzne adaptery na CCS tak potrebuji ruzne manipulace (typu nejdriv pripojit pak zmacknout tohle tlacitko, pak autorizovat). Neni to sranda to pouzivat. Uz kvuli tomu by sel radej to Citroenu. A pak jeste funguji ne s kazdym typem stojanu. Je to vec pro zoufale nadsence.
Nakonec je to o cene. Kdyby to stalo jako v cine pod 350 tisic - tak mozna by to trapeni s adaptery jeste melo smysl. A nebo proste vzdat DC nabijeni - je to auto do mesta tak nabijet jen na AC. Na AC zadny chytry adapter IMO neni potreba.

Doplneni; tak ono to v Cine stoji cca 225 tisic v zakladu a pod 300 tisic v max vybave.

Podle me je lepsi jeta ID.3 r.v. 20-21(da se koupit i pod 500 tisic v Cechach, s malym najezdem kolem 600 tisic) nez nove tohle za 660 tisic.
Jan Král
Jan Král
Za poloviční cenu by o tom šlo uvažovat,to platí i o C3.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze