Automobilka BYD, která nekompromisně táhne na pozici největšího výrobce světa, využila svého ekonomického i technologického zázemí, a rozhodla se tvrdě zaútočit cenou. Svůj malý elektromobil délky 3,8 m (na pomezí evropských segmentů A a B) BYD Seagull, který nabízí patery dveře, pět míst, plnohodnotnou elektrickou výzbroj včetně DC nabíjení a výrazný dizajn totiž nabídla ve zvláštní edici Honor na domácím trhu od 69 800 juanů. To je v přepočtu 229 tisíc korun a za tuto cenu dostanete moderní vůz, postavený na špičkové platformě e-Platform 3.0 s baterií 30 kWh LFP (větší 39 kWh LFP BYD Blade je za příplatek), dojezdem 305 (405) km podle CLTC a důstojným výkonem 75 k. V základu nechybí kompletní bezpečnostní výbava ani DC nabíjení, byť nižších rychlostí, a připojení na internet. Autu se pro jeho nepřehlédnutelný design dokonce říká mini Lamborghini.
Jistě, nabídka je primárně namířena proti domácí konkurenci, která v cenových hladinách kolem 80 tisíc juanů nabízí jednoduché, často zastaralé třídveřové vozíky nevalných parametrů, ale světu vysílá důležitý signál. Ať už s nefér státními subvencemi, namířenými k likvidaci mimočínské konkurence, nebo bez nich, čínské automobilky našly recept na opravdu efektivní vývoj a výrobu. A jsou schopné chrlit auta za ceny, jaké si evropští ani američtí výrobci nedokáží ani představit. Podle electrek.co navíc automobilka i za tyto ceny na autě údajně vydělává. A navíc s odvoláním na poradenskou firmu Caresoft, která malý BYD důkladně zanalyzovala, jde prý o jednoduše, ale moderně a kvalitně postavené auto.
Vůz se v tuto chvíli již exportuje do Jižní Ameriky, kde je sice dvojnásobně drahý, než doma, ale přesto patří ke štikám elektrické nabídky. A tak by to bylo i na jiných trzích, pokud by se čínská automobilka rozhodla na ně zaútočit. I se započtením eurounijních antisubvenčních cel by se totiž například na starém kontinentu mohla cenově snadno dostat pod Dacii Spring, která si tu stále užívá absenci konkurence. BYD Seagull by ji zřejmě rychle smetl, protože by za méně peněz nabídl ve všech směrech podstatně lepší parametry, více místa a mnohem modernější techniku. Ano, příští rok začnou evropské značky chrlit elektromobily, začínající kolem 600 000 korun. Jenže Čína už se nadechuje k velkému útoku a cla tomu nemusí zabránit, jakkoliv budou drakonická (a komunistická říše nám je pochopitelně vzápětí oplatí).