BYD nabídl plnohodnotný elektromobil za čtvrt milionu korun. Máme se bát?

6
BYD nabídl plnohodnotný elektromobil za čtvrt milionu korun. Máme se bát?
Fotografie: BYD
  • BYD Seagull je pětidveřový, pětimístný elektromobil s dojezdem přes 400 km podle CLTC
  • Na čínském trhu už se prodává od loňského léta, nyní automobilka uvedla jeho levnou edici
  • O případném prodeji v Evropě se zatím nemluví, ale přesto bychom měli být v pozoru

Automobilka BYD, která nekompromisně táhne na pozici největšího výrobce světa, využila svého ekonomického i technologického zázemí, a rozhodla se tvrdě zaútočit cenou. Svůj malý elektromobil délky 3,8 m (na pomezí evropských segmentů A a B) BYD Seagull, který nabízí patery dveře, pět míst, plnohodnotnou elektrickou výzbroj včetně DC nabíjení a výrazný dizajn totiž nabídla ve zvláštní edici Honor na domácím trhu od 69 800 juanů. To je v přepočtu 229 tisíc korun a za tuto cenu dostanete moderní vůz, postavený na špičkové platformě e-Platform 3.0 s baterií 30 kWh LFP (větší 39 kWh LFP BYD Blade je za příplatek), dojezdem 305 (405) km podle CLTC a důstojným výkonem 75 k. V základu nechybí kompletní bezpečnostní výbava ani DC nabíjení, byť nižších rychlostí, a připojení na internet. Autu se pro jeho nepřehlédnutelný design dokonce říká mini Lamborghini.

Jistě, nabídka je primárně namířena proti domácí konkurenci, která v cenových hladinách kolem 80 tisíc juanů nabízí jednoduché, často zastaralé třídveřové vozíky nevalných parametrů, ale světu vysílá důležitý signál. Ať už s nefér státními subvencemi, namířenými k likvidaci mimočínské konkurence, nebo bez nich, čínské automobilky našly recept na opravdu efektivní vývoj a výrobu. A jsou schopné chrlit auta za ceny, jaké si evropští ani američtí výrobci nedokáží ani představit. Podle electrek.co navíc automobilka i za tyto ceny na autě údajně vydělává. A navíc s odvoláním na poradenskou firmu Caresoft, která malý BYD důkladně zanalyzovala, jde prý o jednoduše, ale moderně a kvalitně postavené auto.

Vůz se v tuto chvíli již exportuje do Jižní Ameriky, kde je sice dvojnásobně drahý, než doma, ale přesto patří ke štikám elektrické nabídky. A tak by to bylo i na jiných trzích, pokud by se čínská automobilka rozhodla na ně zaútočit. I se započtením eurounijních antisubvenčních cel by se totiž například na starém kontinentu mohla cenově snadno dostat pod Dacii Spring, která si tu stále užívá absenci konkurence. BYD Seagull by ji zřejmě rychle smetl, protože by za méně peněz nabídl ve všech směrech podstatně lepší parametry, více místa a mnohem modernější techniku. Ano, příští rok začnou evropské značky chrlit elektromobily, začínající kolem 600 000 korun. Jenže Čína už se nadechuje k velkému útoku a cla tomu nemusí zabránit, jakkoliv budou drakonická (a komunistická říše nám je pochopitelně vzápětí oplatí).

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Bát se nemusíme. Jednak bude stát v EU kolem 450 tis. a jednak jej budou kupovat zákazníci, kteří nestojí o standardní výrobce a stejně by u nich nic nekoupili a oni ani mít tento levný segment nebudou, protože o něj nestojí - malé marže je evidentně nezajímají.
Filip Novotný
Filip Novotný
Naposledy upraveno: 24. 3. 21:20
Evropu může zachránit snad jen revoluční samonabíjecí auto - PiCar. To by mělo být představené do dvou let. Samozřejmě ho nepohání perpetuum mobile, ale využívá energii z neutrina, které v průběhu průletu osciluje. Díky tomu, že se podařilo nanovrsty grafenu rozkmitat v rezonanční frekvenci, tak to vypadá slibně. 5-6 kW zdroj přijde na 11000 Euro, tedy 275 000 Kč, což je podstatně více než 30 kWh baterie v tomto elektromobilu, jenže ta se sama nenabije, takže vyšší vstupní investice se rychle vrátí. Auto se bude vyrábět v Indii, takže lze očekávat konkurence schopnou cenu viz. neutrinoenergy.cz

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze