Městský minielektromobil BYD Seagull se v Číně prodává už rok, právě před měsícem v jeho rámci ale výrobce uvedl edici Honor, která se prodává za 69 800 juanů. To je v přepočtu 229 tisíc korun a přes nízkou cenu jde o moderní pětidveřový elektromobil se špičkovou technikou, byť s poněkud skromnějšími parametry. Konkrétně používá motor o výkonu 75 k/135 Nm, který mu stačí na nejvyšší rychlost 130 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 15 s a nabízí dvě LFP baterie, z nichž ta větší používá dokonce žiletkovou konstrukci a zvládne přes 400 km podle čínské normy CLTC. Na palubě nechybí moderní výbava včetně plné konektivity, hlavním trumfem je ovšem design z pera Wolfganga Eggera. Ten dříve navrhoval vozy Lamborghini, což je na karoserii vidět na první pohled.
Podle exkluzivní informace přímo z evropské centrály BYD v Nizozemsku se automobilka rozhodla tento 3,8metrový hatchback, přímo předurčený do města, nabídnout ještě letos na starém kontinentu. Zatím nevíme kdy přesně ani za kolik, avšak cenový etalon pro čínské minielektromobily už nastavila modernizovaná Dacia Spring, začínající na českém trhu od 414 900 Kč, byť ve spartánské verzi bez klimatizace a možnosti doplatit si za rychlonabíjení. Spring je ovšem o půl třídy menší auto se slabšími parametry, jehož tamější obdoba Dongfeng Nano Box je navíc v Číně o 10 100 juanů (32 300 Kč) levnější. Přesto soudíme, že klub půlmilionových elektromobilů se brzy rozšíří, ostatně letos do něj vstupuje i větší Dongfeng Box.