Dongfeng začne v Česku prodávat elektromobil pod půl milionu. Ještě letos

7
Dongfeng začne v Česku prodávat elektromobil pod půl milionu. Ještě letos
Fotografie: Dongfeng Motors
  • Čínská státní automobilka Dongfeng buduje ve střední Evropě oficiální síť dealerů a servisů
  • Rychle rozšiřuje modelovou nabídku, kterou aktuálně tvoří šest konvenčních a jeden elektrický automobil
  • Ještě letos by do ní měl proniknout nový elektromobil, který má potenciál převrátit trh

Že má Čína před Evropou náskok ve vývoji dostupných elektromobilů, není žádnou novinkou. Čeští zákazníci se o tom ostatně budou moci přesvědčit ještě letos; na trh by totiž mělo dorazit pětidveřové, pětimístné elektrické auto Dongfeng Box o délce 4,03 m. Nabídne LFP baterii dvou velikostí (31,45 nebo 42,3 kWh) s cílovým WLTP dojezdem 300 a 400 km, vpředu uložený PSM motor o výkonu 95 k a 160 Nm a dokonce i některá drahá řešení typu zapuštěných klik a bezrámových dveří. Zkrátka auto velikosti a jízdních výkonů Fabie, sice jednoduše střižené, ale moderní a s dobrou výbavou včetně plnohodnotných multimédií. Auto, které by mělo na český trh dorazit ještě letos.

To vše by mělo podle informací importéra značky Dongfeng, slovenské firmy Plastonic s.r.o., začínat pod hranicí půl milionu korun, kde se po odchodu Škody CitigoE a postupném zdražení původního provedení Dacie Spring žádné plnohodnotné elektrické auto už nějakou dobu nenabízí. Spring by se do této hranice po nedávném faceliftu měl zase vrátit, avšak ten je o třídu menší a konstrukčně výrazně starší. Zdá se tedy, že evropské značky včetně Škody Auto, které plánují vrhnout počínaje příštím rokem na evropský trh hned několik modelů se startovní cenou minimálně o sto tisíc korun vyšší, budou mít co dělat, aby svůj horší poměr ceny a výbavy před zákazníky obhájily. Ostatně Škoda chystá levnější elektromobil už teď, toho se ale zřejmě nedočkáme před rokem 2028. Uvidíme, zda celý záměr nepokazí evropské orgány s chystanou celní bariérou.

Značka Dongfeng vstoupila na český trh podruhé, přičemž první pokus prostřednictvím firmy Bidli skončil po roce a půl debaklem. Nyní se prodeje ujal přímo dovozce, firma Plastonic, který má výrazně vyšší ambice.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Jakmile standardní výrobci přijdou s auty kolem 500 tis. Kč, tak si tady taková čínská auta ani neškrtnou, opět to budou prodeje v rámci 100 kusů za rok. Udělal bych to jako u Huawei, která nesmí do kritické infrastruktury státu. Nazval bych dálnici kritickou infrastrukturu a nesměla by po nich jezdit čínská auta :)
Milos matej
Milos matej
Nemá se to správně jmenovat Nammi 01 ? Dongfeng NANO BOX je totiž jen kopie DACIE Spring....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze