V současné době probíhají v rámci Volkswagen Group diskuze, která značka bude hrát roli nejdostupnější volby; zda Škoda Auto, nebo SEAT. Tak jako tak se ale hledají nové cesty, jak výrazně zlevnit elektromobily, protože padání cen baterií se jaksi nedostavilo v očekávané prudké míře. Šéf Škody Auto Klaus Zellmer v dlouhém rozhovoru pro Autoexpress prozradil, co se automobilka v tomto duchu chystá podniknout. A to i když není dosud 100% jasné, zda výsledný produkt ponese značku Škoda nebo právě SEAT.
Jasné je ovšem to, že vůz bude vznikat v Indii, kde jsou výrazně nižší výrobní náklady. A také že aktuálně nejpoužívanější technologii baterií NMC je zbytečně drahá; spoléhat se bude na levnější LFP i za cenu nižší energetické hustoty. Tady přirozeně vzniká rozpor, protože půjde o malé auto, do nějž bude třeba vtěsnat větší baterii. Ten se podle Zellmera vyřeší inovativním poskládáním článků a protože se tím ušetří polovina nákladů na baterii, výsledkem by mělo být auto za 20 000 eur, tedy za méně než půl milionu korun podle aktuálního kurzu. Tedy v cenové hladině, v níž se pohybovalo oblíbené a předčasně ukončené CitigoE. Dorazit by mělo v době, kdy dožije Fabia, tedy nejspíše v roce 2028. Samotný projekt je totiž zatím na začátku.