Společnost Bidli, výhradní dovozce do Česka, dnes oficiálně otevřela autosalon vozů Dongfeng a Seres. Sídlí na ideálním místě ve Vestci u Prahy, hned vedle kruhového objezdu s napojením na Městský okruh a v těsném sousedství nabíječek ČEZ. Tam si ve stylovém prostředí můžete osahat všechny tři novinky na českém trhu. Kromě spalovacích modelů Dongfeng Glory 580 (sedmimístné rodinné SUV velikosti Škody Kodiaq) a technicky obdobného, pětimístného SUV-kupé Fengon 5 také rodinný elektromobil Seres E3.
Dongfeng Seres E3, dostupné elektrické SUV, dorazil na český trh
Ten se tu bude nabízet ve dvou výbavách a do ostrého prodeje se, spolu s dalšími modely, chystá v říjnu letošního roku. Do té doby jsou možné předobjednávky, včetně internetové rezervace proti záloze 15 tisíc korun. Společnost na něj poskytne 2+2letou záruku, uplatnitelnou u importéra, kterým je slovenská společnost Plastonic. Ta má zároveň na starosti i dovoz aut + náhradních dílů, přičemž kromě našeho trhu působí také v Maďarsku, kde rovněž vzniká prodejní a servisní zázemí, a na Slovensku, kde již prodej i servis nějakou dobu běží. Dovozce aktuálně dokončuje smluvní zajišťování asistenčních služeb ve standardním rozsahu, servisní a prodejní sítě.
Nový model Seres E3 je standardně vybaven nehořlavou Li-Fe-Po baterií a aktuálně nabízí 60kW nabíjení. Hardwarově je ale připraven na 150 kW, které by se měly odemknout s aktualizací softwaru. Unikátní na našem trhu je nabídka balíčku s komplexním řešením solární elektromobility. Ten obsahuje, kromě elektromobilu Seres E3, také domácí fotovoltaickou elektrárnu STORION Smile T10 s úložištěm o kapacitě 11,6 kWh a domácí wallbox s 22 kW. Za 1 255 000 Kč včetně DPH vám zařízení zdarma namontují a kromě dobíjení elektromobilu inteligentně řízenou nabíječkou je možné přivádět z FVE panelu do domácí sítě až 10 kW a vracet přebytky do veřejného rozvodu.
První pohled na SUV velikosti Karoqu říká, že se tvůrci vzhlédli v křivkách. Na voze není snad jediná hrana a celek působí nečekaně sympaticky v evropském ražení. Seres E3 snadno zapadne mezi evropská a japonská kompaktní SUV. Zaujme nezvykle řešená záď a dynamicky se vlnící spodní hrana bočních oken. Lícování se zdá být zcela v pořádku a oči se vlastně pozastaví jen nad předními světlomety. LED byste hledali marně, tady stále září klasické halogeny s projektorovou technologií a druhým párem přídavných dálkových parabolek, tedy řešení, které na starém kontinentu frčelo před 15 lety.
První dojmy uvnitř už jsou trochu rozpornější. Zápachu plastů už průměrný Evropan rovněž odvykl před nějakou dobou, ovšem není to nic dramatického. Za mimořádně pěkným a povedeným volantem se sedí jako v běžném evropském SUV, byť samozřejmě kvůli baterii citelně výš. Palubka je střižena jednodušeji, než vídáme u eurojaponské konkurence, rovněž jednotlivé funkční i ovládací prvky působí typizovaně, byť se na první pohmat zdá, že ergonomie je docela v pořádku. Až na umístění ovladačů hlasitosti médií v řadě mezi ostatními tlačítky na středovém panelu. Materiály neurazí, ale místy jim do navyklého evropského standardu kus chybí, stejně jako zpracování a lícování či haptickým vlastnostem tlačítek.
Sedadla jsou sympaticky velkorysá, ač bez sportovních ambicí. Vpředu místo nechybí, byť o nadbytku hovořit nelze. Oba displeje jsou veliké, ale poněkud pomalejší a se slabšími barvami. Zaujalo rádio bez RDS, takže názvy stanic vidíte postaru jako frekvence a na automatické přelaďování zapomeňte. Zarazila jednozónová klimatizace, byť s velkorysým a nejsprávnějším ovládáním dvěma velkými knoflíky. Jinými slovy, vše je na palubě, ostatně soupiska standardní výbavy vyšší linie E4 je velkorysá, ale ne všechno vypadá, působí a funguje tak, jak jsme zvyklí. Dospělý se dozadu pohodlně usadí, když se ten vpředu trochu uskrovní. Na dlouhé cesty čtyř urostlých dlouhánů to nebude, byť kufr mají k dispozici dost velký.
Vypadá to na pěkné, moderně vypadající auto s dobrou výbavou, v níž sice chybějí nejmodernější bezpečnostní a multimediální vychytávky, avšak komfortu je dost. Startovní cena 919 900 Kč se zdá být nastavená při pohledu na ceníky zavedené konkurence celkem sebevědomě vzhledem k nulové tradici a zázemí, průměrnému dojezdu a bezpečnostní výbavě i provedení interiéru, jaké je Evropa zvyklá vídat spíše v nižších třídách. Zástupci importéra ji obhajují tím, že je za ni hotové auto bez nutnosti dokupovat výbavu. Korejci byli každopádně při pronikání na evropský trh před dvaceti lety s cenotvorbou zdrženlivější. Plán zní prodat 300 elektrických a stejný počet spalovacích aut. Další aktivity značky budeme sledovat.
Technické parametry Seres E3 S2
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 385 × 1 850 × 1 650 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 120 kW, 163 koní, točivý moment: 300 Nm |
Baterie | 53,61 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 301 km |
Cena od | 859 900 Kč |