Jedna z nejstarších čínských automobilek s více než půlstoletou tradicí přichází připomenout českým zákazníkům, že rodinný elektromobil velikosti Škody Karoq nemusí stát milion korun. Ani zdaleka. Firma Bidli, dosud podnikající v realitním byznysu, totiž uvádí na český trh kompaktní SUV Seres E3 s Li-ion baterií o kapacitě 53,61 kWh (zda brutto, či netto zatím neupřesněno), dojezdem 301 km podle WLTP, rychlým DC nabíjením neupřesněného příkonu a normovanou spotřebou 18 kWh/100 km. Vyzbrojeno je synchronním elektromotorem s permanentními magnety a výkonem 120 kW (163 k) a 300 Nm a v základní výbavě S2 bylo naceněno na znamenitých 859 900 Kč. V lepší a zároveň vrcholné linii je pak přesně o 60 tisíc Kč dražší.
Na vozy je poskytována 2+2letá záruka, omezená nájezdem 100 000 km, garance na baterie ovšem zmíněna není. Dovozce aktuálně buduje dealerskou síť, vozy už je však možné objednávat a svézt se s předváděcími kusy. Kdo objedná nyní, dočká se zhruba v listopadu. Velmi vstřícné ceny jsou kromě průměrné kapacity baterie vyváženy i nezvykle sestavenou výbavou. Z pokročilých bezpečnostních asistentů nad rámec povinné výbavy (ESP, TPMS, e-call...) nabízí vyšší specifikace asistent jízdy v pruzích a varování před blížící se překážkou. Základní specifikace však nic takového nenabízí a navíc překvapí pouhými dvěma airbagy (vyšší už nabízí standardní šestici). Seznam komfortních prvků zase zaskočí jednozónovou klimatizací, navigace v nabídce chybí zcela. Ostatní běžné komfortní prvky však linie S4 obsahuje, nicméně o přepychu hovořit nelze.
Čínské automobily už se na českém trhu v minulosti několikrát objevily, avšak často s nevalným úspěchem. Levný elektromobil rodinné velikosti by však mohl být průlomem. Uvidíme v nejbližších měsících.
Technické parametry Seres E3 S2
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 385 × 1 850 × 1 650 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 120 kW, 163 koní, točivý moment: 300 Nm |
Baterie | 53,61 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 301 km |
Cena od | 859 900 Kč |
Jinak bych se moc ekologií u čínského auta nechlubil, vzhledem k té dopravě z Číny. Už při startu bude mít ekologickou stopu jak hrom a to ještě ani nezačala obvyklá diskuze o baterkách.