Dongfeng na českém trhu. Elektromobil za cenu benzinové konkurence

16
Dongfeng na českém trhu. Elektromobil za cenu benzinové konkurence
Fotografie: Dongfeng
  • Spolu se zážehovými modely se začíná prodávat i ryzí elektromobil
  • Kompaktní SUV nabízí spotřební techniku za zajímavé ceny
  • Vůz už je fyzicky v Česku a je možné se s ním svézt

Jedna z nejstarších čínských automobilek s více než půlstoletou tradicí přichází připomenout českým zákazníkům, že rodinný elektromobil velikosti Škody Karoq nemusí stát milion korun. Ani zdaleka. Firma Bidli, dosud podnikající v realitním byznysu, totiž uvádí na český trh kompaktní SUV Seres E3 s Li-ion baterií o kapacitě 53,61 kWh (zda brutto, či netto zatím neupřesněno), dojezdem 301 km podle WLTP, rychlým DC nabíjením neupřesněného příkonu a normovanou spotřebou 18 kWh/100 km. Vyzbrojeno je synchronním elektromotorem s permanentními magnety a výkonem 120 kW (163 k) a 300 Nm a v základní výbavě S2 bylo naceněno na znamenitých 859 900 Kč. V lepší a zároveň vrcholné linii je pak přesně o 60 tisíc Kč dražší.

Kompaktní SUV Seres 3 zdobí nepochybně asijský design

Na vozy je poskytována 2+2letá záruka, omezená nájezdem 100 000 km, garance na baterie ovšem zmíněna není. Dovozce aktuálně buduje dealerskou síť, vozy už je však možné objednávat a svézt se s předváděcími kusy. Kdo objedná nyní, dočká se zhruba v listopadu. Velmi vstřícné ceny jsou kromě průměrné kapacity baterie vyváženy i nezvykle sestavenou výbavou. Z pokročilých bezpečnostních asistentů nad rámec povinné výbavy (ESP, TPMS, e-call...) nabízí vyšší specifikace asistent jízdy v pruzích a varování před blížící se překážkou. Základní specifikace však nic takového nenabízí a navíc překvapí pouhými dvěma airbagy (vyšší už nabízí standardní šestici). Seznam komfortních prvků zase zaskočí jednozónovou klimatizací, navigace v nabídce chybí zcela. Ostatní běžné komfortní prvky však linie S4 obsahuje, nicméně o přepychu hovořit nelze.

Čínské automobily už se na českém trhu v minulosti několikrát objevily, avšak často s nevalným úspěchem. Levný elektromobil rodinné velikosti by však mohl být průlomem. Uvidíme v nejbližších měsících.

Technické parametry Seres E3 S2

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 385 × 1 850 × 1 650 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon120 kW, 163 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie53,61 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 301 km
Cena od859 900 Kč
Diskuze ke článku
Adam Grufík
Adam Grufík
Naposledy upraveno: 5. 9. 2021 21:43
Páni to jsem rád, že se konečně nešel elektromobil pod milion. Těch 920 tisíc už vyhrabu z pod gauče
Čenda Čendoslav
Čenda Čendoslav
Myslím, že většina potenciálních kupců nebude chtít experimentovat a rozhodne se spíše pro Peugeot e2008 - podobné parametry, podobná cena, ovšem známý a zde zavedený výrobce.
Radek Topinka
Radek Topinka
Možná ano, ale stále hodně informací chybí a tohle vypadá na pěkný lowcost. Raději vezmu mírně ojeté EV zavedeného výrobce nežli tohle. Navíc ztáta na hodnotě v čase bude u toho jedna z nejvyšších.
František Orság
František Orság
Než auto z Číny, když jsme v Evropě schopni vyrobit obdobné, tak raději to evropské. Pokud mám penězi někoho podpořit, tak raději výrobu v Evropě, než překupníka.
Jinak bych se moc ekologií u čínského auta nechlubil, vzhledem k té dopravě z Číny. Už při startu bude mít ekologickou stopu jak hrom a to ještě ani nezačala obvyklá diskuze o baterkách.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze