Dongfeng T5 EVO EV je poháněný výhradně vpředu umístěným elektromotorem TZ200XSV, který sílu 201 koní (150 kW) při točivém momentu 340 Nm přenáší na přední nápravu. Auto se pak prodává ve dvou variantách z pohledu kapacity baterie. První verzí má 57,8 kWh a dojezd okolo 430 km (CLTC), druhou možností je 85,9kWh baterie s dojezdem okolo 630 km (CLTC), ale dle normy WLTP jsme už na hodnotě 521 km. My jsme měli na chvilku zapůjčenu verzi s 85,9kWh baterií.
Tento elektromobil je pro zimní období vybaven tolik potřebným tepelným čerpadlem, které můžete díky chytrému klíči na dálku ovládat a předehřívat/chladit auto. Vyšší bezpečnost zajišťuje inteligentní brzdový systém EHB od značky Bosch, který aktivně pomáhá při jízdě, stejně jako dalších 12 asistenčních systémů, jež v souhrnu dosahují 2. úrovně autonomní jízdy. Důležitou informací pro každodenní jízdu je, že baterie má svůj tepelný management TMS2.0 od společnosti Huawei, který prodlužuje životnost baterie o cca 16 %.
Nabíjení baterie
Elektromobil umí pomocí palubní nabíječky nabíjet výkonem 6,6 kW, z 0 do 100 % to tak trvá 15 hodin. Když však auto vezmete na rychlonabíječku a budete nabíjet jeho větší baterii mezi 30 až 80 %, tak u ní strávíte v průměru 45 minut. Doba nabíjení je nižší asi z důvodu 352V architektury systému. Jen pro představu jsme vzali auto k 90kW nabíječce a při 74 % kapacity baterie se baterie nabíjela ještě výkonem 44,5 kW a do plného nabití by nám ještě zbývalo 57 minut.
Technické parametry Dongfeng T5 EVO EV T5 EVO EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 565 × 1 860 × 1 680 mm, 2 025 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 340 Nm |
Baterie | 85,9 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 80 kW, palubní: 6,6 kW, |
Spotřeba | ?, dojezd: 550 km |
Cena od | 1 209 900 Kč |