Dongfeng uvádí na český trh rodinný hybrid, který nepřehlédnete

2
Dongfeng uvádí na český trh rodinný hybrid, který nepřehlédnete
Fotografie: Dongfeng
  • Dongfeng uvádí do Česka odznakovou verzi luxusního MPV Voyah Dream
  • Novinka se jmenuje Dongfeng U-Tour V9 HEV a stojí téměř polovinu
  • Musí si však vystačit bez možnosti nabíjení, jde o klasický full hybrid

V souladu s běžnou strategií čínských automobilek prodávat jedno auto pod více různými značkami na český trh přichází obří MPV, jehož základní tvary už známe z luxusního minivanu Voyah Dream. Tenhle se ovšem jmenuje Dongfeng U-Tour V9 HEV a jak zvukomalebný název napovídá, musí si vystačit se samodobíjecím full hybridem, zatímco Dream nabízí pohony PHEV či BEV. Rovněž výkon pohonné jednotky je podstatně skromnější a ubylo chromu na karoserii, jinak se ovšem zdá, že většina z přepychu, kterým zahrnuje svou posádku právě Voyah Dream, zde zůstala, i když cena spadla v případě Dongfengu prakticky na polovinu.

Jediné sedmimístné provedení v nabídce totiž stojí 1 289 900 Kč včetně DPH, přičemž výbava je vždy kompletní, až na dvě výjimky. Za metalízu se doplácí 16 990 Kč, za náhradu klasických látkových podlahových koberců dvěma různými dekorativními deskami (Yacht Wood Grain/Marble Black) pak 18 634 Kč, v obou případech rovněž včetně DPH. Vůz dlouhý pět a čtvrt metru pojme sedm dospělých, z toho dva v prostřední řadě na vysoce komfortních VIP křeslech s odvětráváním, masáží a možností relaxačního pololehu s podepřenými lýtky. I při plném obsazení se dovnitř vejde ještě 593 l zavazadel, výrobce však neuvádí, podle jaké normy.

O cestovní komfort na úrovni first class by se dále měla postarat otevíratelná panoramatická střecha, výkonná multimédia se třemi displeji, panoramatický kamerový systém s automatickým parkováním, motorový pohon bočních posuvných i zadních dveří a plná mediální i datová konektivita s podporou AA/ACP. Nechybí ani vyčerpávající bezpečnostní výbava včetně deseti airbagů, asistentu dopravní zácpy pro částečně autonomní řízení v kolonách a inteligentní omezovač rychlosti.

O pohon se stará obligátní přeplňovaná patnáctistovka, zapojená do full hybridu s elektromotorem BYD. Výrobce neudává systémový výkon, pouze zvlášť výkon spalovacího (170 k) a elektrického (177 k) motoru, zato se chlubí kapacitou trakční NCM baterie 2 kWh a normovanou spotřebou 4,7 l/100 km. Dodejme, že stejně vypadající auto se na vybraných evropských trzích prodává i jako Forthing V9 U-Tour, tentokrát jako PHEV.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Jsem zvědavý, kolik jich tady bude jezdit. Dizajn jak pro kolotočáře.
Pavel Novák
Pavel Novák
Marné přemýšlím nad nějakým argumentem proč si to koupit. Za ty samé peníze si mohu pořídit nějaké japonské nebo Evropské auto. A co s tím potom kdo to koupí, jako lehká ojetina těžce prodejně, po záruce již to nikdo nekoupil a nic se na to nesežene.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze