Značka Dongfeng už má v Česku, na Slovenku a v Maďarsku 40 dealerů, spolupracujících s oficiálním dovozcem, slovenskou firmou Plastonic. Někteří z nich začínají prodávat i další dvě značky státního koncernu Dongfeng; prémiový brand Voyah, nabízející elektrické modely s vysokými výkony a kompletní výbavou a high-endový Mhero, který se blýskl eponymním elektrickým off-roadem Mhero 917 s ultimátními terénními i jízdními parametry.
Voyah vstupuje na český trh se dvěma modely, třetí bude brzy následovat. Kromě již známého SUV vyšší střední třídy Free začíná prodávat i luxusní velké MPV Dream. To sám výrobce nazývá nejrychlejším MPV na světě a vzhledem k parametrům by tomu šlo i věřit. Dva elektromotory se totiž chlubí kombinovaným výkonem 435 k/620 Nm a dokáží zrychlit 5,4metrový mastodont z klidu na stovku za 5,8 s. Díky baterii 108 kWh brutto by zároveň měl akční rádius překonat 600 normovaných kilometrů podle čínské normy CLTC. Menší a lehčí Voyah Free nabízí ještě zajímavější parametry. Výkon povyrostl na 589 k/720 Nm a akcelerace 0–100 km/h se odehraje za 4,4 s. Baterie 106/100 kWh (brutto/netto) pak stačí na 500 km podle WLTP.
Do obou jmenovaných modelů jsme se na české prezentaci krátce posadili a konstatovali, že interiéry jsou nepochybně sestavené z parádních materiálů a pohodlí skýtají vysoké. K evropskému vnímání prémiovosti jim ovšem ještě kus chybí a v jinak velice opulentním MPV Dream nás dokonce přivítal zápach plastů. Nutno ale dodat, že posezení skýtal nevšední, hlavně díky ventilaci a masáži nejen v první, ale i druhé řadě, a také výsuvným lýtkovým opěrkám. Rovněž bezpečnostní a multimediální výbava je vyčerpávající. SUV Free zase překvapilo průběžným trojdisplejem přes celou šířku palubní desky, širokým 1,4 m (Hyperscreen od Mercedesu má o jediný centimetr navíc). Ten se navíc celý vyklápí celý, nebo napůl, podle zvoleného režim.
Podrobnější popis si necháme na případný test, tak v tuto chvíli aspoň prodejní ceny. SUV Voyah Free bylo naceněno na 2 124 900 Kč, přičemž jedinými doplatky je metalíza za 19 990 Kč a ochranná fólie Magnus Pro za 119 900 Kč. Voyah Dream začíná na 2 969 900 Kč, oba příplatky jsou identické a stejně vysoké. Ceny si troufáme označit za sebevědomé, podle zástupců značky jsou údajně o 40 % nižší oproti konkurenci. A pravdou je, že ačkoliv na českém trhu už několik luxusních velkých MPV v prodeji je, žádné se výkonem a elektrickým dojezdem čínskému gigantovi ani neblíží. Ještě dodejme prodejní cenu voz Mhero 917; ten se nabízí jako čistý čtyřmotorový elektromobil za 4 159 000 Kč, případně třímotorový se spalovacím prodlužovačem dojezdu za 3 599 900 Kč. Jeho parametry a konstrukce jsou natolik výjimečné, že se k nim v budoucnu vrátíme se samostatným článkem.
Technické parametry Voyah Free BEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 905 × 1 950 × 1 645 mm, 2 340 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 360 kW, 490 koní, točivý moment: 750 Nm |
Baterie | 106 kWh (100 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 2 124 900 Kč |
Technické parametry Voyah Dream BEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 5 315 × 1 985 × 1 800 mm, 2 625 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 320 kW, 435 koní, točivý moment: 620 Nm |
Baterie | 108,7 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19,5 kWh / 100 km, dojezd: 500 km |
Cena od | 2 969 900 Kč |