Jak upozornil chinaevhome.com, Dongfeng Motor na letošní World Power Battery Conference potvrdil, že je připraven vstoupit do éry solid-state baterií. Automobilka podle vlastních slov spustila provoz pilotní linky s kapacitou 0,2 GWh, která má sloužit jako technologický most k masové výrobě nové generace akumulátorů. První sériová produkce článků s energetickou hustotou 350 Wh/kg má odstartovat už v září 2026. Dongfeng přitom míří na dojezd až 1 000 km na nabití.
Vyvíjená baterie využívá vícesložkovou kompozitní architekturu – vysokokapacitní ternární katodu, silikon-uhlíkovou anodu a kompozitní oxidovo-polymerní pevný elektrolyt. Právě poslední prvek přitom řeší tradiční slabiny současných lithium-iontových systémů, tedy bezpečnost, stárnutí a výkon při nízkých teplotách.
Dongfeng konkrétně uvádí, že článek si při -30 °C udrží přes 72 % kapacity, což výrazně překonává zhruba 60 %, na které v těchto podmínkách klesají běžné ternární články s kapalným elektrolytem. K tomu se přidává i výrazně lepší tepelná odolnost – 170 °C v tzv. hot-box testu, což je asi o 40 °C více, než vyžaduje čínská národní norma.
Současně automobilka představila novou 1 200V čistě elektrickou platformu Mach Ultra-kV. Základem je 1 700V SiC výkonový modul vyvinutý přímo Dongfengem a plně vysokonapěťová architektura. Platforma podporuje 12C ultrarychle nabíjecí články a umožňuje až 2MW nabíjení jedním kabelem, což se promítá do extrémních hodnot:
- 1 sekunda nabíjení = 2,5 km dojezdu,
- 5 minut nabíjení = 450 km dojezdu.
Součástí platformy navíc mají být i automatizované nabíjecí procesy, včetně automatického připojení a bezkontaktních plateb.
Rychlonabíjecí solid-state baterie s energetickou hustotou 350 Wh/kg chce značka začít instalovat do testovacích vozidel už v prosinci 2027. Dodává, že paralelně začíná také s předvýzkumem sulfidového systému s cílovou energetickou hustotou až 500 Wh/kg.

