Čínský výrobce baterií Gotion High-Tech, v němž má mimochodem významný podíl Volkswagen, oznámil, jak informuje carnewschina.com, zahájení pilotní výroby nové generace pevného akumulátoru Jinshi. Technologie, vyvíjená potichu od roku 2016, přitom přináší naprosto zásadní posun v energetické hustotě i bezpečnosti.
Když se podíváme na konkrétní solid-state článek, nabízí energetickou hustotu 350 Wh/kg, což je přibližně o 40 % více než u běžných lithium-iontových baterií. Na úrovni celého akumulátorového bloku pak dosahuje systém 280 Wh/kg. Výsledkem by měl být dojezd kolem 1 000 kilometrů na jedno nabití, čímž Gotion míří na absolutní špičku trhu.
Podle interních testů navíc zvládne baterie více než 3 000 nabíjecích cyklů, což odpovídá životnosti přes 1 000 000 kilometrů. Společnost zároveň uvádí, že akumulátor si zachovává stabilní výkon v širokém teplotním rozmezí od -20 °C do 85 °C. V rámci bezpečnostních zkoušek přežil bez poškození přečkal ohřátí na 200 °C, propíchnutí hřebíkem i rozdrcení bez známek hoření či výbuchu.
Pilotní výrobní linka Gotionu má mít roční kapacitu 0,2 GWh a dosahuje úspěšnosti 90 % takže by měla drtivá většina článků splňovat přísné kvalitativní standardy. Oproti prvním prototypům se přitom údajně podařilo zvýšit kapacitu článků o 150 % a současně snížit vnitřní tlak o 90 %. Testovací prototypy s touto baterií pak již podle zpráv z Číny absolvovaly více než 10 tisíc kilometrů v reálném provozu.
Gotion se má také chystat na výstavbu továrny s kapacitou 2 GWh s náklady mezi 1,5–2 miliardami čínskými jüany za každý GWh (4,4 až 5,85 miliard korun). První komerční nasazení baterie „Jinshi“ je každopádně plánováno na rok 2027, přičemž masová výroba by měla následovat kolem v roce 2030.
A jak dodává arenaev.com, kromě automobilů Gotion spolupracuje i s firmou EHang na přizpůsobení technologie pro letouny typu eVTOL, tedy elektrická vozidla s vertikálním startem a přistáním, o nichž si můžete více přečíst například na našem webu fzone.cz.

