Čínská automobilka Dongfeng není v Česku úplnou novinkou. První pokus o její import do Česka proběhl již před třemi lety. Tehdy to zkoušela firma Bidli a její pokus nevyšel. Druhý pokus, za kterým stojí slovenská firma Plastonic s.r.o., ale vypadá nadějněji. Vozy značek Dongfeng a Voyah, která také patří do koncernu Dongfeng, se představily například na loňském e-Salonu. Již loni bylo možné tyto vozy zakoupit v některých autosalonech, ale Praha zatím chyběla. My jsme si vůz Dongfeng T5 Evo EV půjčovali na test spotřeby ve Slaném.
Čínské elektromobily Dongfeng T5 Evo a Voyah Free se chtějí prosadit v Česku
Zdá se ale, že se to postupně mění, protože autosalon značky Dongfeng vznikl i v Praze. Zatím má v nabídce pouze vozy Dongfeng, resp. dceřiné značky Forthing. Ty se ovšem v Česku také prodávají pod značkou Dongfeng. Naleznete ho na Praze 9 v ulici Pod Táborem. Nabízí specializovaný prodej značek Kia a Jeep, individuální dovoz vozů z USA a nyní přibral do portfolia právě značku Dongfeng a na showroomu již je i logo Voyah.
Zatímco značka Dongfeng nabízí spíše cenově dostupnější elektromobily, které zavedeným značkám konkurují zejména příznivou cenou, resp. poměrem cena/prostor/výkon, značka Voyah míří mezi prémiové značky. V prvním případě to mají čínské automobilky jednodušší, pokud nabídnou stejně dobré auto za výrazně lepší cenu, získají dost zákazníků. Jak to ale je v případě prémiových značek z Číny?
Na poli prémiových značek to mají neevropské firmy v Evropě hodně těžké. Zákazníci Audi, BMW nebo Mercedesu si rádi připlatí za kvalitu i svoji oblíbenou značku. Mnoho značek to tu zkoušelo, ale žádná z nich neuspěla. Ať už se jedná o japonské Infiniti či americký Cadillac. Japonská Acura to tu ani nezkoušela a prodává se jen v Americe. Jediná neevropská prémiová značka, která tu uspěla, je Lexus. Ale ani její objemy prodeje se nedají srovnávat s trojicí tradičních evropských prémiových automobilek.
Podaří se to čínským značkám, které míří do prémiového segmentu? Nebo také zjistí, že evropská prémie je tvrdý oříšek? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích. Koupili byste si sami čínský prémiový elektromobil, nebo byste dali přednost zavedeným značkám?
O té čínske "prémií" už ani nemluvím, to je úplný nesmysl. To si možná koupi nějaký trochu bohatší Číňan v Číně. Ale neumím si představit zákazníka D3, jak si řekne, ty jo to je super namísto Mercedesu (BMW, Audi) vezmu tohoto super čínského ting tonga :-)