Čínské elektromobily Dongfeng a Voyah koupíte i v Praze

8
Čínské elektromobily Dongfeng a Voyah koupíte i v Praze
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • Čínské automobilky Dongfeng a Voyah mají showroom i v Praze
  • Podaří se těmto čínským automobilkám prorazit v Česku?

Čínská automobilka Dongfeng není v Česku úplnou novinkou. První pokus o její import do Česka proběhl již před třemi lety. Tehdy to zkoušela firma Bidli a její pokus nevyšel. Druhý pokus, za kterým stojí slovenská firma Plastonic s.r.o., ale vypadá nadějněji. Vozy značek Dongfeng a Voyah, která také patří do koncernu Dongfeng, se představily například na loňském e-Salonu. Již loni bylo možné tyto vozy zakoupit v některých autosalonech, ale Praha zatím chyběla. My jsme si vůz Dongfeng T5 Evo EV půjčovali na test spotřeby ve Slaném.

Čínské elektromobily Dongfeng T5 Evo a Voyah Free se chtějí prosadit v Česku

Zdá se ale, že se to postupně mění, protože autosalon značky Dongfeng vznikl i v Praze. Zatím má v nabídce pouze vozy Dongfeng, resp. dceřiné značky Forthing. Ty se ovšem v Česku také prodávají pod značkou Dongfeng. Naleznete ho na Praze 9 v ulici Pod Táborem. Nabízí specializovaný prodej značek Kia a Jeep, individuální dovoz vozů z USA a nyní přibral do portfolia právě značku Dongfeng a na showroomu již je i logo Voyah.

Zatímco značka Dongfeng nabízí spíše cenově dostupnější elektromobily, které zavedeným značkám konkurují zejména příznivou cenou, resp. poměrem cena/prostor/výkon, značka Voyah míří mezi prémiové značky. V prvním případě to mají čínské automobilky jednodušší, pokud nabídnou stejně dobré auto za výrazně lepší cenu, získají dost zákazníků. Jak to ale je v případě prémiových značek z Číny?

Na poli prémiových značek to mají neevropské firmy v Evropě hodně těžké. Zákazníci Audi, BMW nebo Mercedesu si rádi připlatí za kvalitu i svoji oblíbenou značku. Mnoho značek to tu zkoušelo, ale žádná z nich neuspěla. Ať už se jedná o japonské Infiniti či americký Cadillac. Japonská Acura to tu ani nezkoušela a prodává se jen v Americe. Jediná neevropská prémiová značka, která tu uspěla, je Lexus. Ale ani její objemy prodeje se nedají srovnávat s trojicí tradičních evropských prémiových automobilek.

Podaří se to čínským značkám, které míří do prémiového segmentu? Nebo také zjistí, že evropská prémie je tvrdý oříšek? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích. Koupili byste si sami čínský prémiový elektromobil, nebo byste dali přednost zavedeným značkám?

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Naposledy upraveno: 31. 3. 13:44
Nějak nevidím jediný důvod za tu cenu od 1,2 milionu koupit Dongfeng T5 EVO EV. Proč bych tomu měl dát přednost třeba před EV6? Vždyť to je slabé, pohon na předek a mizerné nabíjení. O kvalitě zpracování si nedělám iluze a o servisní podpoře nemluvě. Tak proč?

O té čínske "prémií" už ani nemluvím, to je úplný nesmysl. To si možná koupi nějaký trochu bohatší Číňan v Číně. Ale neumím si představit zákazníka D3, jak si řekne, ty jo to je super namísto Mercedesu (BMW, Audi) vezmu tohoto super čínského ting tonga :-)
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Pořád se mluví o čínských autech, potom se člověk podívá do ceníku a nestačí se divit. Proč bych si měl kupovat Čínu a za stejné peníze,jako Kiu či BMW např. To mi moc smysl nedává. Pomalé DC dobíjení, AC také. Mizerná servisní síť , ceny dílů, bůh ví jaké. Záruka mizerná na auto. Za mě nebrat jo až tady Xiaomi v plné palbě za 1,4 milionů, to bude jiná.
Josef L
Josef L
Pokud vím, Bidli má autosalon ve Vestci u Prahy a stále prodává a aktuální nabídka je na jejich stránkách, proč tedy píšete, že pokus nevyšel?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze