Dacia Spring dostala české ceny. Stala se nejlevnějším elektromobilem Česka

13
Dacia Spring dostala české ceny. Stala se nejlevnějším elektromobilem Česka
Fotografie: Dacia
  • Dacia nacenila modernizovanou verzi elektromobilu Spring
  • Ten se s dotací stává nejlevnějším elektromobilem v Česku
  • Do nabídky se vrací motorizace 45

Dacia otevřela objednávky na modernizované provedení svého elektromobilu Spring. Ten podstoupil pořádnou ceníkovou dietu a startovní cena je historicky nejníže. Nejen za Spring obecně, ale i za jakýkoliv plnohodnotný elektromobil, který se kdy v tuzemsku prodával. Ceník konkrétně začíná částkou 414 900 Kč, která aktuálně vskutku nemá konkurenci. Jenže sleva není zadarmo; jedná se o základní výbavu Essential, která dostala do vínku slabší motor 45, tedy o výkonu 45 koní, použitelný kdekoliv mimo město jen omezeně. Více zamrzí absence klimatizace a prakticky jakékoliv výbavy nad opravdu esenciální základ. Výjimku tvoří LED světlomety se se světelným senzorem, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a multimediální systém.

Zajímavější je prostřední linie Expression, která je o rovných 50 tisíc dražší, ovšem přidává nejen klimatizaci, dešťový senzor, větší 15" kola místo 14" a barevnější interiér, ale především silnější motorizaci 65. I nejvyšší linie Extreme za 494 900 Kč pak přihazuje další barevné dekorace, gumové koberce vpředu, elektrické ovládání zrcátek, částečně koženkové čalounění, navigaci s parkovací kamerou a adaptér V2L. Za metalízu se připlácí 12 500 Kč (bezpříplatkovou barvou je bílá), nabíjecí kabel Typ 2 osm tisíc a DC nabíjení 15 000 Kč. K linii Essential dokoupit však dokoupit nelze, zato je možné do prostřední Expression dokoupit navigaci s parkovací kamerou či přední parkovací senzory pro Extreme za čtyři tisíce.

Novým omezením pro verzi 45 je nižší maximální rychlost. Ta poklesla z někdejších 125 na 110 km/h, zřejmě kvůli odlišnému zpřevodování. Silnější verze 65 totiž vykazuje o něco delší dojezd (spotřebu zatím výrobce nezveřejnil) přesto, že je o něco těžší.

Technické parametry Dacia Spring (2024) 45

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 701 × 1 583 × 1 519 mm, 951 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm0
Baterie? (26,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjení0palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 228 km
Cena od419 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 18. 4. 17:09
33 kW, 455 koní, tak to je zase bomba. Opravte to, prosím.
Josef L
Josef L
Pro chudé Němce fajn, u nás to bude zase propadák. Ty výkony bych dokreslil zrychlením 0-100 za 19s, což je o sekundu horší, než měla Škoda 120. Průměrný výkon DC nabíjení je 25 kW, neboli 26 km za 10 minut.
Martin
Martin
Za 469 900 Kč je silnější motor a zrychlení 0-100 km za 13,7s. A to už je v pohodě.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Uf no, teda, jako za ty peníze jakoze ne díky. Tohle je hodně extrémní poměr cena výkon. To i když chci EV, tak tohle bych si nekoupil, ale raději třeba spalovací C3 v automatu. Nebo ojetou eC4. A jste o dimenzi jinde. Jsem zvědav kolik bude reálně stát eC3 🤔

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze