😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Dacia Spring dostala české ceny. Stala se nejlevnějším elektromobilem Česka

13
Dacia Spring dostala české ceny. Stala se nejlevnějším elektromobilem Česka
Fotografie: Dacia
  • Dacia nacenila modernizovanou verzi elektromobilu Spring
  • Ten se s dotací stává nejlevnějším elektromobilem v Česku
  • Do nabídky se vrací motorizace 45

Dacia otevřela objednávky na modernizované provedení svého elektromobilu Spring. Ten podstoupil pořádnou ceníkovou dietu a startovní cena je historicky nejníže. Nejen za Spring obecně, ale i za jakýkoliv plnohodnotný elektromobil, který se kdy v tuzemsku prodával. Ceník konkrétně začíná částkou 414 900 Kč, která aktuálně vskutku nemá konkurenci. Jenže sleva není zadarmo; jedná se o základní výbavu Essential, která dostala do vínku slabší motor 45, tedy o výkonu 45 koní, použitelný kdekoliv mimo město jen omezeně. Více zamrzí absence klimatizace a prakticky jakékoliv výbavy nad opravdu esenciální základ. Výjimku tvoří LED světlomety se se světelným senzorem, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a multimediální systém.

Zajímavější je prostřední linie Expression, která je o rovných 50 tisíc dražší, ovšem přidává nejen klimatizaci, dešťový senzor, větší 15" kola místo 14" a barevnější interiér, ale především silnější motorizaci 65. I nejvyšší linie Extreme za 494 900 Kč pak přihazuje další barevné dekorace, gumové koberce vpředu, elektrické ovládání zrcátek, částečně koženkové čalounění, navigaci s parkovací kamerou a adaptér V2L. Za metalízu se připlácí 12 500 Kč (bezpříplatkovou barvou je bílá), nabíjecí kabel Typ 2 osm tisíc a DC nabíjení 15 000 Kč. K linii Essential dokoupit však dokoupit nelze, zato je možné do prostřední Expression dokoupit navigaci s parkovací kamerou či přední parkovací senzory pro Extreme za čtyři tisíce.

Novým omezením pro verzi 45 je nižší maximální rychlost. Ta poklesla z někdejších 125 na 110 km/h, zřejmě kvůli odlišnému zpřevodování. Silnější verze 65 totiž vykazuje o něco delší dojezd (spotřebu zatím výrobce nezveřejnil) přesto, že je o něco těžší.

Technické parametry Dacia Spring (2024) Electric 45

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 701 × 1 583 × 1 519 mm, 951 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm0
Baterie26,8 kWh (25 kWh využitelná kapacita)
Nabíjení0palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,8 kWh / 100 km, dojezd: 305 km
Cena od419 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 18. 4. 2024 17:09
33 kW, 455 koní, tak to je zase bomba. Opravte to, prosím.
Josef L
Josef L
Pro chudé Němce fajn, u nás to bude zase propadák. Ty výkony bych dokreslil zrychlením 0-100 za 19s, což je o sekundu horší, než měla Škoda 120. Průměrný výkon DC nabíjení je 25 kW, neboli 26 km za 10 minut.
Martin
Martin
Za 469 900 Kč je silnější motor a zrychlení 0-100 km za 13,7s. A to už je v pohodě.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Uf no, teda, jako za ty peníze jakoze ne díky. Tohle je hodně extrémní poměr cena výkon. To i když chci EV, tak tohle bych si nekoupil, ale raději třeba spalovací C3 v automatu. Nebo ojetou eC4. A jste o dimenzi jinde. Jsem zvědav kolik bude reálně stát eC3 🤔

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze