Losí test nedopadl pro Dacii Spring úplně dobře. Svůj podíl na tom měly pneumatiky

2
Losí test nedopadl pro Dacii Spring úplně dobře. Svůj podíl na tom měly pneumatiky
Fotografie: Dacia
  • Spring zvládl losí test v rychlosti 70 km/h
  • Záď vozu často ztrácela stabilitu
  • Mezi nevýhody testovaného vozu patřily nekvalitní pneumatiky

Vylepšená Dacia Spring, která patří mezi jedny z nejlevnějších elektromobilů současnosti prošla losím testem, který provedli testeři z YouTube kanálu km77.com. Do testu dorazila verze s 48kW elektromotorem, který přenáší sílu na přední nápravu. Na první pohled velmi kompaktní malé auto s nízkou pohotovostní hmotností nemělo mít s testem žádný problém, jenže jak se později ukázalo, vše bylo přesně naopak. Otestovaný kousek dorazil na pneumatikách Linglong Eco Master v rozměru 165/65 R15 81T, což byla asi největší chyba, kterou mohl model Spring potkat. Test nejprve začal slalomem, kde vůz zajel slušný čas a hlavně pak bylo znát, že výrobce zapracoval na výrazných náklonech karoserie, které byly pro první generaci vozu naprosto typické.

Vylepšený Spring se pak přesunul na losí test, kde se testovací řidič hodně zapotil. Při opakovaných pokusech totiž došlo ke ztrátě stability zádě. Aby toho nebylo málo, při jednom z pokusů projet rozestavěné kužely se vůz málem převrátil a k tomu ztratil jednu přední poklici. Ve srovnání se starší genereací Dacie Spring, který při tomto testu udržel kontakt s vozovkou, je pak celkový výsledek dokonce horší. Velký vliv na tom měly použité pneumatiky, které patří svou kvalitou do podprůměru. Testovací trať podařilo projet bez sražení kuželu při nájezdové rychlosti 70 km/h a ani elektronická stabilizace neukázala úplně příkladnou práci. Levný Spring tak sice patří k nejlevnějším v rámci trhu s elektromobily, ale pokud bude potřeba se za jeho volantem náhle vyhnout překážce, jen hodně zkušený řidič dostane šanci vše zvládnout tak, aby nedošlo k vyjetí ze silnice.

Technické parametry Dacia Spring (2024) 65

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 701 × 1 583 × 1 519 mm, 974 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon48 kW, 65 koní, točivý moment: 113 Nm / 500 ot/min
Baterie26,8 kWh (25 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 30 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 305 km
Cena od469 900 Kč
Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Směšné auto. I za ty peníze drahé.
Josef L
Josef L
Ano, děsný auto, ale chudí Němci to nakupovali ve velkém. Pro naše důchodce je to drahé, muselo by to stát 200 tisíc a pak je jedno jak to jezdí, hlavně že to je levný.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze