BYD bude v Ženevě testovat evropské zákazníky a ukáže jim novinku

Ženevský autosalon 2024
BYD bude v Ženevě testovat evropské zákazníky a ukáže jim novinku
Fotografie: BYD
  • Čínský ambiciózní koncern přiveze do Evropy svůj výrobní program včetně novinky
  • Představí ale i své dvě vlastní luxusní značky Denza a YangWang
  • Zejména druhá z nich stojí za pozornost

BYD dělá už nějaký čas vše pro to, aby ovládl Evropu. Zatím je na začátku, proto buduje především image a dobrou pověst značky. A k tomu patří i účast na autosalonech, přičemž ten Ženevský, letos prostý většiny evropských značek, k tomu dal dobrou příležitost. BYD tam totiž podle Automotive News Europe předvede nejen svůj stávající program, ale i evropskou novinku; plug-in hybridní verzi už známého SUV střední třídy BYD Seal U, dosud prodávaného s plně elektrickým pohonem. Novinka se bude jmenovat libozvučně BYD Seal U DM a uspět má hlavně na trzích, které čistým elektromobilů zatím tolik nedůvěřují.

Značka Denza vznikla v roce 2010 jako joint venture mezi BYD a tehdejším Daimlerem, německý partner však později ze společného podniku vycouval a ponechal si jen 10 % podíl. Dnes Denza nabízí prémiové modely, mezi nimiž vyniká velmi neevropsky stylizovaný, luxusní minivan D9. mířící proti Mercedesu V či Lexusu LM. Ten se v Ženevě ukáže bok po boku crossoveru střední třídy N7.

Vůbec největším exotem ale bude superprémiová značka YangWang, konkrétně výstředně tvarované, velké SUV U8, které bylo v době svého loňského debutu s cenou až 1 089 000 juanů (3,55 milionu korun) nejdražším velkosériovým elektromobilem na čínském trhu. Tento evropskými smysly těžko uchopitelný měří 5,6 m, váží 3,5 tuny, v nouzi dokáže plavat nebo se díky čtyřem individuálním elektromotorům otočit na místě. Případně na asfaltu zrychlit z nuly na stovku za 3,6 s; systémový výkon tohoto mastodontu s prodlužovačem dojezdu totiž činí 1 196 k. BYD bude především bedlivě sledovat reakce publika. Nehledě na hmotnost, vylučující s vozem jezdit podle aktuálních předpisů s řidičákem skupiny B, je totiž pravděpodobné, že pokud by výsledná evropská cena byla podle dnešních zvyklostí byla proti té čínské dvojnásobná, dostala by se na úroveň Bentley Bentayga či Rolls-Roycu Cullinan.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze