Značka Denza vznikla v roce 2010 jako joint venture společností BYD a Daimler (dnes Mercedes-Benz). Německá společnost však svůj podíl postupně ztenčila na 10 % a aktuální vývoj i výroba jsou již v čistě čínské režii. Při pohledu na extravagantně vyzdobený minivan Denza D9, uvedený na domácím trhu již v roce 2022, o tom také těžko pochybovat. Přesto se vedení automobilky rozhodlo, přivézt tento prémiový výrobek do Evropy, kde se právě konstituuje segment luxusních velkých minivanů. Mezi soupeře by tak, kromě Mercedesu EQV, měl patřit Lexus LM spolu s Volvem EM90.
Ovládnou čínské automobilky Evropu? Toto je Denza D9 od BYD.
Že Číňané zatím příliš neznají evropské zvyklosti, svědčí fakt, že na ženevském autosalonu sice vystavili automobil, ale neprozradili k němu jediný technický údaj. Můžeme tak pouze spekulovat, nakolik se evropská specifikace bude lišit od té čínské, k níž se několik čísel najít přeci jen dá. Můžeme se tedy podle Motor1 zřejmě těšit na mamuta, dlouhého 5,25 m, širokého bez čtyř centimetrů dva metry a vysokého 1,92 m, posazeného na rozvoru 3,11 m. Soudě podle čínských údajů, na výběr by mohly být verze PHEV a BEV, s pohonem předních, nebo všech kol. Čistě elektrická verze by si mohla zachovat stávající LFP nožovou baterii o kapacitě 103,4 kWh a nabíjecí rychlost 166 kW. Čínská norma CLTC uvádí dojezd 620/600 km (FWD/AWD), ta se ovšem od WLTP značně liší.