Denza D9 nakukuje do Evropy. S designem, který nepřehlédnete

Ženevský autosalon 2024
Denza D9 nakukuje do Evropy. S designem, který nepřehlédnete
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • V Ženevě se ukázala i značka Denza, v níž má podíl Mercedes-Benz
  • Připomněla, že se extravagantně tvarovaný minivan Denza D9 objeví v Evropě
  • Konkurovat by měl Lexusu LM i Volvu EM90

Značka Denza vznikla v roce 2010 jako joint venture společností BYD a Daimler (dnes Mercedes-Benz). Německá společnost však svůj podíl postupně ztenčila na 10 % a aktuální vývoj i výroba jsou již v čistě čínské režii. Při pohledu na extravagantně vyzdobený minivan Denza D9, uvedený na domácím trhu již v roce 2022, o tom také těžko pochybovat. Přesto se vedení automobilky rozhodlo, přivézt tento prémiový výrobek do Evropy, kde se právě konstituuje segment luxusních velkých minivanů. Mezi soupeře by tak, kromě Mercedesu EQV, měl patřit Lexus LM spolu s Volvem EM90.

Ovládnou čínské automobilky Evropu? Toto je Denza D9 od BYD.

Že Číňané zatím příliš neznají evropské zvyklosti, svědčí fakt, že na ženevském autosalonu sice vystavili automobil, ale neprozradili k němu jediný technický údaj. Můžeme tak pouze spekulovat, nakolik se evropská specifikace bude lišit od té čínské, k níž se několik čísel najít přeci jen dá. Můžeme se tedy podle Motor1 zřejmě těšit na mamuta, dlouhého 5,25 m, širokého bez čtyř centimetrů dva metry a vysokého 1,92 m, posazeného na rozvoru 3,11 m. Soudě podle čínských údajů, na výběr by mohly být verze PHEV a BEV, s pohonem předních, nebo všech kol. Čistě elektrická verze by si mohla zachovat stávající LFP nožovou baterii o kapacitě 103,4 kWh a nabíjecí rychlost 166 kW. Čínská norma CLTC uvádí dojezd 620/600 km (FWD/AWD), ta se ovšem od WLTP značně liší.

Za extravagantním vnějškem se skrývá superluxusní interiér v uspořádání 2+2+3 s ultimativním komfortem pro cestující ve druhé řadě
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze