Čínská prémiová značka Denza vznikla obvyklým způsobem – jako joint venture (a tudíž levný zdroj cenného know how) mezi koncerny BYD a Mercedes-Benz. Evropský podíl rovněž dopadá podobně, Mercedes ze společného projektu postupně vycouvává, aktuálně svůj podíl zredukoval na 10 %. Aktuálně se s ní BYD chystá zaútočit na evropské premianty v kategorii, která nedávno prakticky vymizela; mezi luxusními MPV. Do této kategorie se aktuálně chystá i Volvo a další výrobci pozorně sledují vývoj. Jenže samotná značka BYD má jiné úkoly, takže tento úkol svěří právě Denze D9.
Na evropské poměry výstředně tvarované MPV by rádo konkurovalo Mercedesu EQV, přičemž nabízený komfort by se mu měl přinejmenším vyrovnat při podstatně nižší ceně. Na délku měří přesně pět a čtvrt metru, nabízí čtyř nebo sedmimístné provedení. Nožové baterie BYD neznámé kapacity se nabíjejí až 166 kW, Denza uvádí dojezd 600 km, ovšem není jasné, podle jaké metodiky. K mání by měla být i PHEV verze s benzinový motorem o objemu 1,5 l, výkonu 109 koní a s čistě elektrickým dojezdem 190 km.