Je tu další superelektromobil značky, o které jste nikdy neslyšeli

Je tu další superelektromobil značky, o které jste nikdy neslyšeli
Fotografie: MIIT
  • Koncern BYD pokrývá další tržní segmenty, ať už pod svou značkou, nebo pod novými, uměle vytvořenými
  • Jednou takovou je i YangWang, mířící technicky i hierarchicky do těch nejvyšších pater
  • Nejnovější model U7 nabídne řadu rekordních parametrů

O nové značce YangWang jsme už sice psali, avšak jen krátkou noticku o chystaném supersedanu, který si s udávaným součinitelem čelního odporu vzduchu Cx 0,195 dělá ambice na nejaerodynamičtější sériově vyráběné auto světa. Tehdy se mu říkalo U6, vypadá to ale, že definitivní název se změnil na U7. Ten má být také prvním elektromobilem značky, která jinak už v lednu 2023 představila svůj první model; velké SUV U8 s plug-in hybridním pohonem a aktivním hydraulickým podvozkem BYD DiSus. Ještě letos by se měl pod stejnou značkou představit i hypersport U9 se zrychlením z klidu na 100 km/h za dvě sekundy.

Aktuálně unikly podle Car News China fotky novinky U7, kterou Jinak nový hráč prémiového trhu v tuto chvíli zajímá především Číňany. A ti se mohou v dohledné době těšit na zahájení prodeje sedanu YangWang U7, protože výrobce už podal v lednu podněty k žádosti o udělení licence k prodeji čínským úřadům, od nichž také předčasně unikla podoba i s některými technickými parametry. A ty jsou vskutku ambiciózní. Pětiačtvrtmetrový sedan, který svými rozměry překonává Teslu Model S i Mercedes-Benz EQS, totiž používá platformu BYD e⁴, známou také jako YiSiFang. Pohání jej tedy čtyři elektromotory o systémovém výkonu 1 307 k. Za pozornost stojí i nejvyšší rychlost 270 km/h, mezi elitu míří i ceny, které budou začínat kolem milionu juanů (3,26 milionu korun).


Nejzajímavější je ale baterie. Ta přichází s kapacitou 135,5 kWh, která zajišťuje udávaný dojezd 720 nebo 800 km podle čínské normy CLTC. Jenže nejde o typ NMC, jak bychom u podobné kapacity čekali, ale o LFP. Díky tomu trakční akumulátor váží poctivých 903 kg a zasloužil se na výsledné pohotovostní hmotnosti 3 095 kg. Pro srovnání; výměnná NMC baterie s kapacitou 150 kWh pro konkurenční Nio váží jen 575 kg. Zajímavostí také je nabídka doplňků, s nimiž lze dosáhnout výše uvedené vynikající aerodynamiky. K jejímu dosažení je totiž třeba s pomocí příplatkové výbavy nahradit konvenční vnější zrcátka kamerami, klasická kola zakrýt aerodynamickými kryty a zvolit jiné nárazníky s menším odporem vzduchu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze