O nové značce YangWang jsme už sice psali, avšak jen krátkou noticku o chystaném supersedanu, který si s udávaným součinitelem čelního odporu vzduchu Cx 0,195 dělá ambice na nejaerodynamičtější sériově vyráběné auto světa. Tehdy se mu říkalo U6, vypadá to ale, že definitivní název se změnil na U7. Ten má být také prvním elektromobilem značky, která jinak už v lednu 2023 představila svůj první model; velké SUV U8 s plug-in hybridním pohonem a aktivním hydraulickým podvozkem BYD DiSus. Ještě letos by se měl pod stejnou značkou představit i hypersport U9 se zrychlením z klidu na 100 km/h za dvě sekundy.
Aktuálně unikly podle Car News China fotky novinky U7, kterou Jinak nový hráč prémiového trhu v tuto chvíli zajímá především Číňany. A ti se mohou v dohledné době těšit na zahájení prodeje sedanu YangWang U7, protože výrobce už podal v lednu podněty k žádosti o udělení licence k prodeji čínským úřadům, od nichž také předčasně unikla podoba i s některými technickými parametry. A ty jsou vskutku ambiciózní. Pětiačtvrtmetrový sedan, který svými rozměry překonává Teslu Model S i Mercedes-Benz EQS, totiž používá platformu BYD e⁴, známou také jako YiSiFang. Pohání jej tedy čtyři elektromotory o systémovém výkonu 1 307 k. Za pozornost stojí i nejvyšší rychlost 270 km/h, mezi elitu míří i ceny, které budou začínat kolem milionu juanů (3,26 milionu korun).
BYD Yangwang U7 electric super sedan tops 270 km/h in China- MIIT January 2024.
— Tycho de Feijter (@TychodeFeijter) January 15, 2024
We have new photos of the upcoming Yangwang U7 electric super sedan. Yangwang is a high-end NEV-brand under BYD. The Yangwang U7 is the brand's first sedan. Yangwang will sell 5-seat and 4-seat… pic.twitter.com/8CJN4AQOuS
Nejzajímavější je ale baterie. Ta přichází s kapacitou 135,5 kWh, která zajišťuje udávaný dojezd 720 nebo 800 km podle čínské normy CLTC. Jenže nejde o typ NMC, jak bychom u podobné kapacity čekali, ale o LFP. Díky tomu trakční akumulátor váží poctivých 903 kg a zasloužil se na výsledné pohotovostní hmotnosti 3 095 kg. Pro srovnání; výměnná NMC baterie s kapacitou 150 kWh pro konkurenční Nio váží jen 575 kg. Zajímavostí také je nabídka doplňků, s nimiž lze dosáhnout výše uvedené vynikající aerodynamiky. K jejímu dosažení je totiž třeba s pomocí příplatkové výbavy nahradit konvenční vnější zrcátka kamerami, klasická kola zakrýt aerodynamickými kryty a zvolit jiné nárazníky s menším odporem vzduchu.