Elektromobily čelí kromě vysokých nákladů ještě jednomu zásadnímu problému, který mnohé zákazníky odrazuje od jejich pořízení, což je rychlost nabíjení. Automobilový průmysl se proto intenzivně snaží tyto překážky překonat pomocí různých technologických inovací. Podle autobild.de čínská automobilka BYD plánuje představit druhou generaci své baterie Blade, která bude založena na fosforečnanu lithném (LFP). Tato nová baterie bude schopná využívat tzv. technologii 6C, což znamená, že může být nabíjena výkonem šestkrát vyšším než je její kapacita v kilowatthodinách. Pro řidiče to znamená, že úroveň nabití 80 % dosáhnou již po 10 minutách.
Některé současné elektromobily, například Zeekr 001, již dosáhly výrazného pokroku díky technologii 5C, která umožňuje nabití integrované baterie z 10 na 80 % za pouhých 11,5 minut. BYD plánuje uvést novou generaci baterií na trh ve druhé polovině roku 2024. Problém však nastává u nabíjecí stanice podporující 4C nebo 5C, jelikož jsou v současnosti vzácné.
Jsem si jistý, že tyhle 6C baterky nebude za 10let u koho reklamovat. BYD nebude existovat a jeho místo zabere jiná dravá čínská firma, například DYB.