BYD brzy představí revoluci v elektromobilitě

11
BYD brzy představí revoluci v elektromobilitě
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nová technologie umožní nabití baterie na 80 % už za 10 minut
  • Problém bude u nabíjecích stanic

Elektromobily čelí kromě vysokých nákladů ještě jednomu zásadnímu problému, který mnohé zákazníky odrazuje od jejich pořízení, což je rychlost nabíjení. Automobilový průmysl se proto intenzivně snaží tyto překážky překonat pomocí různých technologických inovací. Podle autobild.de čínská automobilka BYD plánuje představit druhou generaci své baterie Blade, která bude založena na fosforečnanu lithném (LFP). Tato nová baterie bude schopná využívat tzv. technologii 6C, což znamená, že může být nabíjena výkonem šestkrát vyšším než je její kapacita v kilowatthodinách. Pro řidiče to znamená, že úroveň nabití 80 % dosáhnou již po 10 minutách.

Některé současné elektromobily, například Zeekr 001, již dosáhly výrazného pokroku díky technologii 5C, která umožňuje nabití integrované baterie z 10 na 80 % za pouhých 11,5 minut. BYD plánuje uvést novou generaci baterií na trh ve druhé polovině roku 2024. Problém však nastává u nabíjecí stanice podporující 4C nebo 5C, jelikož jsou v současnosti vzácné.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 17. 6. 13:20
Mě by spíš zajímalo, což zcela záměrně asi BYD neříká, jak nízkým C lze baterii dobíjet bez jejího poškozování? Půjdte taková baterie ještě dobíjet 3,5 kWh ze zásuvky / fotovoltaiky? Kdy to tam poteče prostě pomalu? Obvykle šly tyhle hodnoty proti sobě, umět přijím pomálu a velmi hodně. :-) Možná není všechno zlato, co se třpití a vysoké C má zase svoje mínusy, které obyčejný PR článek převzatý z jiného webu neumí ukázat, oproti odborým a nezávislým webům. Pardon, jsem asi škarohlýd. :-) Ale ty BLADE baterie, ploché články se skvělým termomanagmentem, jsou opravdu skvělé, oproti buřtům, co se neúspěšně snaží vyrobit Elon ve státech, kdy se ten tlustý buřt přehřívá v jeho prostředku. Jak logické, že? :-D
Dini Dini
Dini Dini
Když přišla Tesla klepali jsme si na čelo, že ty její "ohnuté pravdy" nedodělaná auta a "plány" nemůžouna trhu projít, že to lidi prokouknou. Tesla očividně měla ještě kus svědomí - její baterky jsou i po letech OK, motory taky a auta nakonec taky. Když to samé na přelomu tisícíletí udělal VW taky jsem si říkal, že mu ty TSI a TDI průšvihy i jasné snížení kvality aut nemůžou projít..prošlo. Číňani napíšou ale novou kapitolu.

Jsem si jistý, že tyhle 6C baterky nebude za 10let u koho reklamovat. BYD nebude existovat a jeho místo zabere jiná dravá čínská firma, například DYB.
Jiří Švarc
Jiří Švarc
Technologii 6C? A má vaše auto také technologii 180 km/h, samozřejmě pouze na asfaltu podporujícím tuto technologii?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze