Renomovaný magazín Nature zveřejnil výsledky více než dvouleté studie Stanfordské univerzity, během níž bylo testováno celkem 92 komerčních li-ion baterií celkem čtyřmi profily vybíjení. První byl konstantní, druhý periodický, třetí a čtvrtý pak byly simulované podle skutečných provozních dat; první podle kombinovaného, druhý podle ryze městského provozu. Výsledek studie praví, že nepravidelné používání s častými zastávkami, rekuperací a odstavováním auta na několik hodin oproti dosavadním předpokladům životnosti baterií prospívá, a to dosti výrazně. Baterie, vystavené druhým dvěma modelům vybíjení totiž vykázaly až o 40 % delší životnost. Potvrzují se tak četné laické domněnky elektromobilistů.
Dalším závěrem je, že stárnutí baterie je důležitějším faktorem pro její degradaci, než se dosud předpokládalo. Přesněji řečeno; zacházení, které bylo dosud považováno za nejdůležitější faktor, sice také výrazně působí, avšak v řadě případů přesně opačně, než jsme si dosud mysleli. Baterii také dělá lépe zatěžování, střídané s několikahodinovými přestávkami, než trvalé zatěžování. Kurýři, jejichž elektromobily jsou v nasazení permanentně, by se tedy ze závěrů radovali předčasně.
Očekává se, že výrobci elektromobilů studii neoslyší a podle jejích výsledků upraví software, pečující o její kondici.