Oliver Blume, 57letý manažer, rodák z Braunschweigu, se stal šéfem Porsche AG od 1. října 2015 poté, co v této funkci nahradil Matthiase Müllera. Müller postoupil na pozici šéfa celého Volkswagen Group, kde byl sám pro svou nechuť k elektromobilitě po třech letech nahrazen radikálním zastáncem elektromobility, Rakušanem Herbertem Diessem. Jenže Diess, který si nikdy nebral servítky, se stal už po čtyřletém působení ve funkci nepřijatelným pro odbory, a tak byl postupně zbavován pravomocí, až je 1. září 2022 předal kompletně právě mnohem konsenzuálnějšímu Blumemu. Ten se rovněž pustil do mohutných škrtů, které vyvrcholily loňským oznámením o nutnosti zavřít část německých továren Volkswagenu a následnou velkou vlnou stávek.
Jenže Volkswagen, který tíží řada chronických problémů v čele s debaklem softwarové divize Cariad a dvěma velkými skandály (stále ještě nedořešená, desetiletá Dieselgate a právě nyní vypuknuvší soudní bitva kvůli tragickým problémům s kapacitním volantem), aktuálně čelí rostoucí čínské hrozbě a potřebuje generálního ředitele, který by jí věnoval mnohem více energie. Proto podle Bloombergu sílí tlak investorů, aby Oliver Blume ukončil výnosný, ale časově náročný souběh dvou funkcí a plně se věnoval ozdravování Volkswagen Group. Nabízí se také spekulace, zda za jeho koncem nestojí i slabé výsledky v Číně a úspory, jimiž automobilka nyní prochází.
Do čela Porsche AG si rodiny Porsche a Piëch, které automobilku ovládají, v tajnosti vybírají nového kandidáta a aktuálně se podle nejmenovaných interních zdrojů rozhodují mezi dvěma kandidáty. Jeden je manažerem, pocházejícím přímo z automobilky, ten druhý s ní naopak nemá nic společného.
