Drako chystá nový úder. Tentokrát v karoserii SUV

Drako chystá nový úder. Tentokrát v karoserii SUV
Fotografie: Drako Motors
  • Tesla Model X Plaid by se měla začít bát o svou pozici nejrychlejšího SUV světa
  • Kalifornská automobilka Drako se chystá po třech letech vrátit na titulní stránky
  • Nový Drako Dragon by měl zrychlit z klidu na 96 km/h za 1,9 sekundy

Devítiletá společnost založená Deanem Drakem a Shivem Sikandem v San José ohlásila už v roce 2015 práce na novém typu pohonu nazvaném prostě DriveOS. Ten nahradil všechny diferenciály a rozvodovky čtyřmi elektromotory umístěnými přímo v kolech. Totéž už dříve vymyslel a ve svém Concept One zrealizoval i Mate Rimac, avšak Drako kontroval schopností každého motoru svých 225 kW uplatnit nejen při pohonu, ale i rekuperačním brzdění. Výsledkem byl supersport Drako GTE vzniklý ve dvaceti kusech, který ohromoval kromě jízdních výkonů i téměř absolutní ovladatelností v krajních situacích. Jenže šlo o pouhý mezistupeň, přesněji testovací mulu.

Drako si touto cestou totiž podle electrek.co odladil pohon pro finální produkt a zároveň byl prodej každého GTE za 26 milionů korun vítaným přilepšením do firemního rozpočtu. Oním finálním produktem je SUV Drako Dragon, které by mělo překonat vše, co jsme v tomto segmentu zatím viděli. Jistě, s podobně velkohubými prohlášeními vystupuje každý druhý startup, ale Drako si poté, co předvedl s kupé GTE, pozornost zaslouží. Už díky základním parametrům, které pan ředitel uvolnil do médií. Mezi nimi stojí za pozornost zejména výkon 2 000 koní, nejvyšší rychlost více než 322 km/h, zrychlení 0–96 km za 1,9 s či čtvrt míle s pevným startem za rovných devět sekund.

Tvary nezapřou italskou školu, zejména elegantní příď vzpomíná na slavnou minulost tamějších návrhářů

Ještě více by ale měl ohromit design, pod nímž je podepsán Lowie Vermeersch se svým italským GranStudiem. Tento nepříliš známý pán pracoval jako šéfdesignér u Pininfariny, kde pracoval mj. na Ferrari 458 Italia a Maserati GranCabrio. Rovněž tvary supereefektivního Lightyearu One jsou jeho dílem. Čím chystá ohromit Drako Dragon naznačily první čtyři zveřejněné obrázky, které sice víc skrývají, než odhalují, avšak dávají základní představu o liniích. A rovněž odhalují několik markant, především vzhůru výklopné dveře. Není třeba zdůrazňovat, na koho tento prvek primárně míří.

Nic bližšího v tuto chvíli nevíme, kromě prohlášení vedení automobilky, že cena by měla být konkurenceschopná. A to bude jistě znamenat mnohem nižší než u GTE. Ostatně o cenových mantinelech kategorie super-SUV dávají dobrou představu cenovky stávajících konkurentů, byť zatím převážně spalovacích. Třeba Lamborghini Urus v USA začíná na 220 000 USD (5,3 milionu korun).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze