Devítiletá společnost založená Deanem Drakem a Shivem Sikandem v San José ohlásila už v roce 2015 práce na novém typu pohonu nazvaném prostě DriveOS. Ten nahradil všechny diferenciály a rozvodovky čtyřmi elektromotory umístěnými přímo v kolech. Totéž už dříve vymyslel a ve svém Concept One zrealizoval i Mate Rimac, avšak Drako kontroval schopností každého motoru svých 225 kW uplatnit nejen při pohonu, ale i rekuperačním brzdění. Výsledkem byl supersport Drako GTE vzniklý ve dvaceti kusech, který ohromoval kromě jízdních výkonů i téměř absolutní ovladatelností v krajních situacích. Jenže šlo o pouhý mezistupeň, přesněji testovací mulu.
Drako si touto cestou totiž podle electrek.co odladil pohon pro finální produkt a zároveň byl prodej každého GTE za 26 milionů korun vítaným přilepšením do firemního rozpočtu. Oním finálním produktem je SUV Drako Dragon, které by mělo překonat vše, co jsme v tomto segmentu zatím viděli. Jistě, s podobně velkohubými prohlášeními vystupuje každý druhý startup, ale Drako si poté, co předvedl s kupé GTE, pozornost zaslouží. Už díky základním parametrům, které pan ředitel uvolnil do médií. Mezi nimi stojí za pozornost zejména výkon 2 000 koní, nejvyšší rychlost více než 322 km/h, zrychlení 0–96 km za 1,9 s či čtvrt míle s pevným startem za rovných devět sekund.
Ještě více by ale měl ohromit design, pod nímž je podepsán Lowie Vermeersch se svým italským GranStudiem. Tento nepříliš známý pán pracoval jako šéfdesignér u Pininfariny, kde pracoval mj. na Ferrari 458 Italia a Maserati GranCabrio. Rovněž tvary supereefektivního Lightyearu One jsou jeho dílem. Čím chystá ohromit Drako Dragon naznačily první čtyři zveřejněné obrázky, které sice víc skrývají, než odhalují, avšak dávají základní představu o liniích. A rovněž odhalují několik markant, především vzhůru výklopné dveře. Není třeba zdůrazňovat, na koho tento prvek primárně míří.
Nic bližšího v tuto chvíli nevíme, kromě prohlášení vedení automobilky, že cena by měla být konkurenceschopná. A to bude jistě znamenat mnohem nižší než u GTE. Ostatně o cenových mantinelech kategorie super-SUV dávají dobrou představu cenovky stávajících konkurentů, byť zatím převážně spalovacích. Třeba Lamborghini Urus v USA začíná na 220 000 USD (5,3 milionu korun).
