Porsche chystá, podle interního dopisu, který získala agentura Reuters, další úsporná opatření. Informovat o tom měl vedení společnosti sám generální ředitel značky Oliver Blume. Důvodem jsou přitom nepřekvapivě problémy na klíčových trzích – především v Číně a USA.
„Ve druhé polovině roku 2025 povedou zástupci zaměstnavatele a zaměstnanců jednání o druhém strukturálním balíčku, který má zajistit dlouhodobou výkonnost společnosti,“ uvádí se ve výňatku z dopisu zaslaného vedení firmy. „Náš obchodní model, který nám po mnoho desetiletí dobře sloužil, už v současné podobě nefunguje,“ napsal Blume.
Prodeje vozů Porsche mezi lednem až červnem 2025
| Období | 2024 | 2025 | Meziroční změna |
|---|---|---|---|
| Celosvětově | 155 945 | 146 391 | -6 % |
| Německo | 20 811 | 15 973 | -23 % |
| Severní Amerika | 39 558 | 43 577 | +10 % |
| Čína | 29 551 | 21 302 | -28 % |
| Evropa (bez Německa) | 38 611 | 35 381 | -8 % |
| Ostatní trhy a rozvíjející se země | 27 414 | 30 158 | +10 % |
Jak ilustruje i tabulka výše, Porsche se potýká s výrazným poklesem prodejů na čínském trhu, stejně jako další evropské automobilky, který býval jedním z hlavních motorů růstu. Situaci dále komplikuje zavedení dovozních cel v USA, které platí od dubna 2025, nicméně nutno dodat, že i tak ve Státech dosáhlo Porsche historicky nejsilnějšího pololetí.
Každopádně letos je s celkovými 45 137 prodanými kusy nejprodávanějším vozem značky Macan, elektrická varianta přitom tvořila téměř 60 % prodejů (spalovací verze zůstává v nabídce mimo EU). Druhým nejprodávanějším modelem je Cayenne (41 873 vozů, -23 %), následuje klasika v podobě modelu 911 (25 608 kusů, -9 %). Naopak Taycan, dřívější elektrická vlajková loď značky, zaznamenal mírný pokles o 6 %.

