Porsche hlásí slabší první pololetí, neboť dodalo zákazníkům po celém světě 146 391 vozů, což je meziročně o 6 % méně. Potěší alespoň, že elektrifikace hraje u značky čím dál důležitější roli – 36,1 % aut totiž bylo elektrifikovaných, z toho 23,5 % čistě elektrických a 12,6 % plug-in hybridních. Největší podíl na prodejích má nový elektrický Macan, který se stal nejprodávanějším modelem značky.
„Plně elektrický Macan významně přispívá k růstu podílu našich elektrifikovaných vozidel,“ uvedl Matthias Becker, člen představenstva společnosti Porsche AG odpovědný za prodej a marketing. „Celkově se nám podařilo udržet stabilní objem prodejů a vyvážené výsledky napříč prodejními regiony, a to navzdory přetrvávajícím geopolitickým výzvám. Naši zákazníci si nadále velmi cení individualizovaných vozů a my budeme tuto nabídku i nadále rozšiřovat.“
Růst v USA, propad v Číně
Nejvíce vozů si převzali zákazníci v Severní Americe (43 577 kusů, +10 %), kde Porsche dosáhlo historicky nejsilnějšího pololetí. Stutgarttu se ale dařilo i na rozvíjejících se trzích (+10 %). Naopak Evropa bez Německa klesla o 8 %, domácí trh o 23 % a Čína dokonce o 28 % – zejména tam hledejme důvody meziročního propadu dodávek.
Macan vede, Cayenne klesá
S celkovými 45 137 prodanými kusy je nejprodávanějším vozem značky Macan, elektrická varianta přitom tvořila téměř 60 % prodejů (spalovací verze zůstává v nabídce mimo EU). Druhým nejprodávanějším modelem je Cayenne (41 873 vozů, -23 %), následuje klasika v podobě modelu 911 (25 608 kusů, -9 %). Naopak Taycan, dřívější elektrická vlajková loď značky, zaznamenal mírný pokles o 6 %.
Prodeje vozů Porsche mezi lednem až červnem
| Období | 2024 | 2025 | Meziroční změna |
|---|---|---|---|
| Celosvětově | 155 945 | 146 391 | -6 % |
| Německo | 20 811 | 15 973 | -23 % |
| Severní Amerika | 39 558 | 43 577 | +10 % |
| Čína | 29 551 | 21 302 | -28 % |
| Evropa (bez Německa) | 38 611 | 35 381 | -8 % |
| Ostatní trhy a rozvíjející se země | 27 414 | 30 158 | +10 % |
S výhledem na druhou polovinu roku Matthias Becker uvedl: „Očekáváme, že prostředí zůstane i nadále náročné. O to důležitější je úzká spolupráce s našimi prodejními regiony, abychom pečlivě vyvažovali nabídku a poptávku v souladu s naší strategií ‚hodnota před objemem‘. Základem je naše velmi atraktivní a téměř kompletně obnovená modelová řada, která výborně pokrývá rozmanité požadavky zákazníků po celém světě – jak z hlediska pohonných jednotek, tak výbavy.“

