Porsche ohlašuje prodeje. Elektrický Macan táhne značku

Porsche ohlašuje prodeje. Elektrický Macan táhne značku
Fotografie: Porsche
  • Porsche dodalo 146 391 vozů za první pololetí letošního roku, z toho 36,1 % elektrifikovaných
  • Elektrický Macan tvoří téměř 60 % všech prodaných Macanů
  • Největší růst prodejů hlásí Severní Amerika (+10 %) a rozvíjející se trhy (+10 %), Evropa a Čína klesají

Porsche hlásí slabší první pololetí, neboť dodalo zákazníkům po celém světě 146 391 vozů, což je meziročně o 6 % méně. Potěší alespoň, že elektrifikace hraje u značky čím dál důležitější roli – 36,1 % aut totiž bylo elektrifikovaných, z toho 23,5 % čistě elektrických a 12,6 % plug-in hybridních. Největší podíl na prodejích má nový elektrický Macan, který se stal nejprodávanějším modelem značky.

Plně elektrický Macan významně přispívá k růstu podílu našich elektrifikovaných vozidel,“ uvedl Matthias Becker, člen představenstva společnosti Porsche AG odpovědný za prodej a marketing. „Celkově se nám podařilo udržet stabilní objem prodejů a vyvážené výsledky napříč prodejními regiony, a to navzdory přetrvávajícím geopolitickým výzvám. Naši zákazníci si nadále velmi cení individualizovaných vozů a my budeme tuto nabídku i nadále rozšiřovat.

Růst v USA, propad v Číně

Nejvíce vozů si převzali zákazníci v Severní Americe (43 577 kusů, +10 %), kde Porsche dosáhlo historicky nejsilnějšího pololetí. Stutgarttu se ale dařilo i na rozvíjejících se trzích (+10 %). Naopak Evropa bez Německa klesla o 8 %, domácí trh o 23 % a Čína dokonce o 28 % – zejména tam hledejme důvody meziročního propadu dodávek.

Macan vede, Cayenne klesá

S celkovými 45 137 prodanými kusy je nejprodávanějším vozem značky Macan, elektrická varianta přitom tvořila téměř 60 % prodejů (spalovací verze zůstává v nabídce mimo EU). Druhým nejprodávanějším modelem je Cayenne (41 873 vozů, -23 %), následuje klasika v podobě modelu 911 (25 608 kusů, -9 %). Naopak Taycan, dřívější elektrická vlajková loď značky, zaznamenal mírný pokles o 6 %.

Prodeje vozů Porsche mezi lednem až červnem


Období 2024 2025 Meziroční změna
Celosvětově 155 945 146 391 -6 %
Německo 20 811 15 973 -23 %
Severní Amerika 39 558 43 577 +10 %
Čína 29 551 21 302 -28 %
Evropa (bez Německa) 38 611 35 381 -8 %
Ostatní trhy a rozvíjející se země 27 414 30 158 +10 %

S výhledem na druhou polovinu roku Matthias Becker uvedl: „Očekáváme, že prostředí zůstane i nadále náročné. O to důležitější je úzká spolupráce s našimi prodejními regiony, abychom pečlivě vyvažovali nabídku a poptávku v souladu s naší strategií ‚hodnota před objemem‘. Základem je naše velmi atraktivní a téměř kompletně obnovená modelová řada, která výborně pokrývá rozmanité požadavky zákazníků po celém světě – jak z hlediska pohonných jednotek, tak výbavy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze