Důkaz místo slibů: elektrické Porsche ujelo 1 111 km za den a ještě šetřilo

8
Důkaz místo slibů: elektrické Porsche ujelo 1 111 km za den a ještě šetřilo
Fotografie: Porsche
  • Stalo se tak během akce, kterou Němci přichystali pro zahraniční novináře
  • Podmínkou bylo nabíjet pouze v Porsche Charging Lounges

Aby Porsche rozptýlilo obavy ohledně omezeného dojezdu elektromobilů, přichystalo pro zahraniční novináře speciální akci s názvem Taycan 1 111 km Challenge. Úkolem zúčastněných médií přitom bylo navštívit všechny čtyři nabíjecí salónky Porsche Charging Lounges, o nichž si můžete více přečíst zde, které jsou rozmístěny následovně:

  • Koblach u Bodamského jezera v Rakousku
  • Bingen am Rhein v Porýní-Falci v Německu
  • Würzburg ve Francích v Německu
  • Ingolstadt v Horním Bavorsku v Německu

Jak stojí v tiskové zprávě, pokud se mezi všemi čtyřmi nabíjecími body na mapě nakreslí čáry, objeví se při troše fantazie obrys okruhu Nürburgring Nordschleife. A v nejlepším případě je vzdálenost přesně 1 111 kilometrů. Během jízdy přitom bylo přímo od Porsche zakázáno nabíjení u stanic, které nejsou značky Porsche. Dozvěděli jsme se kromě toho také, že je plánováno otevření dalších 25 Charging Lounges po celé Evropě, přičemž brzy mají být otevřena dvě nová místa v severním Německu a ve Švýcarsku.

Porsche Taycan
Pohled na Porsche Charging Lounges

Kdo, jak rychle a v jakém pořadí dojel k odpočívadlům, záleželo na novinářích. Startovním a cílovým místem přitom byl rakouský Koblach. Akce začala brzy ráno v 6:30 hodin. A protože je ujetí více než 1 000 km za jeden den výzvou bez ohledu na typ pohonu, měl každý ze šesti zúčastněných vozů Taycan tým dvou řidičů. Použity byly modely Sport Sedan, Sport Turismo a Cross Turismo ve verzích 4S, Turbo nebo Turbo S. Všechny vozy měly dojezd blížící se hranici 600 km podle WLTP a na cestu s plně nabitou baterií se vydaly v jeden okamžik.

První úkol byl jasný: ujet 450 kilometrů do Bingenu po dálnici bez dobíjení – to se všem povedlo, když se jim podařilo udržet průměrnou dálniční spotřebu pod 21,5 kWh/100 km. Stejně jako v Koblachu má přitom Porsche Charging Lounge v Bingenu šest nabíječek Alpitronic o výkonu 400 kW, odpočinkovou zónu s toaletami, automat na kávu a automat na občerstvení. Při současném nabíjení šesti modelů Taycan o výkonu více než 300 kW proudí elektrickým vedením celkem téměř dva megawatty. A právě na tomto místě také padl rekord akce v nabíjení se špičkovým výkonem 321 kW.

Další zastávka následovala už za 190 kilometrů ve Würzburgu, takže bylo pro jednotlivé týmy otázkou, kolik mají dobít. Jezdi zvolili různé strategie, takže nabití vozidel při odjezdu dosahovala od 55 do 92 procent. Týmy navíc narazily na další problém: na rozdíl od Koblachu a Bingenu byly ve Würzburgu a Ingolstadtu pouze čtyři nabíječky. Do Würzburgu tak dorazily čtyři týmy se zbývajícími dvěma procenty baterie. Většina dobila baterie na téměř 70 procent za čtvrthodinu a jelo se směrem Ingolstadt, jenž je vzdálený cca 200 km. Tam se většina vozů nabila na zhruba 80 procent, cca za 20 minut. A pak už přišla na řadu poslední etapa měřící téměř 300 km.

Porsche Taycan
Výsledná spotřeba jednoho z vozů

Nejrychlejšímu týmu ujetí 1 111 km čistém čase trvalo přesně 11 hodin, a to včetně nabití na 80 % v závěrečném Charging Lounge. Jejich Taycan 4S Cross Turismo měl průměrnou spotřebu 25 kWh/100 km bez ztrát při nabíjení, a to při průměrné rychlosti přes 100 km/h. Porsche dodává, že díky tomu, že kilowatthodina stojí ve všech pobočkách Porsche jen 39 centů (s využitím výhod pro majitele vozu), činily celkové náklady na tuto výzvu včetně ztrát při nabíjení pouhých 125 eur (3 130 Kč) na auto. Se srovnatelným vozem se spalovacím motorem by přitom měly být náklady na palivo cca dvojnásobné.

Porsche Taycan Turbo S

Rozměry4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg
Výkon560 kW
Baterie93,4 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd412 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Tomáš
Tomáš
A kdyby jeli s normálním benzínem, tak to mají levnejší.
Průměrná rychlost mě ale překvapila. Stejně rychle jezdím dálky já.
Martin Lacina
Martin Lacina
V roce 2017 jsem jezdil s Teslou X pres 1000km v beznem provozu vcetne nekolika kolon za 12,5h.
Soucasny vykon Porsche je tedy opravdu pokrok hodny pozornosti medii…🤦🏻‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze