Taycan po faceliftu změní svými parametry svět. Už brzy

4
Taycan po faceliftu změní svými parametry svět. Už brzy
Fotografie: Porsche
  • Tak trochu ve stínu očekávání nového Macanu se chystá premiéra zmodernizovaného Taycanu
  • Oproti běžným zvyklostem se totiž vylepšovalo hlavně uvnitř, a to důkladně
  • Parametry inovovaného Taycanu nastaví nová měřítka elektromobility

Kolegové z některých redakcí už ujeli první kilometry s modernizovaným Taycanem v Kalifornii a Porsche se pochlubilo jejich poznatky. A právě ty jsou dalším příslibem, že se elitní elektromobilní vody po nějaké době zase pěkně rozvíří. Leccos šlo vytušit už z nedávné testovací jízdy na Nürburgringu, kde ještě zamaskovaný prototyp zajel čas 7:07:55, což bylo nejen o téměř 18 sekund rychleji oproti Tesle Model S Plaid, ale také jen o 2,3 s pomaleji oproti ikonickému hypersportu Rimac Nevera. Nyní je tu celá řada nových důvodů, proč bychom se měli těšit a proč by konkurence měla pořádně zpozornět.

Změny vnějšího vzhledu údajně nejsou zásadní, takže je rovnou přeskočme a zaměřme se na techniku. Ta totiž poskočila mnohem zásadněji, než bychom po čtyřech letech úspěšných prodejů čekali. Jenže v Zuffenhausenu nemíní čekat, co na ně Elon Musk nebo některý z čínských žraloků vymyslí, a rovnou vykopli laťku o pořádný kus výše. Novináři totiž nejenže v praktickém provozu dosahovali za nikoliv optimálních podmínek (teplota kolem 15 °C) se základním, zadomotorovým sedanem spotřeby kolem 17,2 kWh/100 km, především dosáhli praktického dojezdu 587 km. Dodejme, že aktuální provedení uvádí WLTP dojezd u nejúspornějšího provedení až 510 km a normovanou spotřebu od 19,6 kWh/100 km.

Při dobíjení na stanici Electrify America (americká dcera Volkswagen Group) vůz dosáhl špičkového nabíjecího příkonu 332 kW a hodnoty začínající trojkou svítily na displeji pět minut. Dobíjení z 6 na 80 % SoC trvalo vynikajících 14 minut, přičemž opakovaně bylo dosahováno výkonu 10–80 % SoC bohatě pod 20 minut. Redaktoři zároveň výpočtem zjistili, že narostla využitelná kapacita baterie, k tomu ale přesná čísla zatím nemáme. Přesto se na definitivní specifikace velice těšíme.

Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Zní to až fantasticky, ale myslím že realita bude poněkud jiná. Jako vždy, když je něco moc hezké.
Radim Strnad
Radim Strnad
to auto je v zásadě stejné jako předchůdce, "jen" zvětšili baterii a zrychlili nabíjení. Je to super, zlepšení tam bude, ale revoluce se konac nemůže, už se prostě dosahuje technologických a fyzikálních limitů. Podle mě žádné nové EV nebude jezdit pod 15kWh, aby mělo dojezd 1000km, jediná cesta je prostě větší baterie a rychlejší nabíjení. Otázka je, zda to má smysl za ty peníze.
Osobně považuju za naprosto dostatečný dojezd už 400km. S mým e-Tronem se mi o tom sice může jen zdát, ale i tak jsem s ním spokojenej.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze