Kolegové z některých redakcí už ujeli první kilometry s modernizovaným Taycanem v Kalifornii a Porsche se pochlubilo jejich poznatky. A právě ty jsou dalším příslibem, že se elitní elektromobilní vody po nějaké době zase pěkně rozvíří. Leccos šlo vytušit už z nedávné testovací jízdy na Nürburgringu, kde ještě zamaskovaný prototyp zajel čas 7:07:55, což bylo nejen o téměř 18 sekund rychleji oproti Tesle Model S Plaid, ale také jen o 2,3 s pomaleji oproti ikonickému hypersportu Rimac Nevera. Nyní je tu celá řada nových důvodů, proč bychom se měli těšit a proč by konkurence měla pořádně zpozornět.
Změny vnějšího vzhledu údajně nejsou zásadní, takže je rovnou přeskočme a zaměřme se na techniku. Ta totiž poskočila mnohem zásadněji, než bychom po čtyřech letech úspěšných prodejů čekali. Jenže v Zuffenhausenu nemíní čekat, co na ně Elon Musk nebo některý z čínských žraloků vymyslí, a rovnou vykopli laťku o pořádný kus výše. Novináři totiž nejenže v praktickém provozu dosahovali za nikoliv optimálních podmínek (teplota kolem 15 °C) se základním, zadomotorovým sedanem spotřeby kolem 17,2 kWh/100 km, především dosáhli praktického dojezdu 587 km. Dodejme, že aktuální provedení uvádí WLTP dojezd u nejúspornějšího provedení až 510 km a normovanou spotřebu od 19,6 kWh/100 km.
Při dobíjení na stanici Electrify America (americká dcera Volkswagen Group) vůz dosáhl špičkového nabíjecího příkonu 332 kW a hodnoty začínající trojkou svítily na displeji pět minut. Dobíjení z 6 na 80 % SoC trvalo vynikajících 14 minut, přičemž opakovaně bylo dosahováno výkonu 10–80 % SoC bohatě pod 20 minut. Redaktoři zároveň výpočtem zjistili, že narostla využitelná kapacita baterie, k tomu ale přesná čísla zatím nemáme. Přesto se na definitivní specifikace velice těšíme.
Osobně považuju za naprosto dostatečný dojezd už 400km. S mým e-Tronem se mi o tom sice může jen zdát, ale i tak jsem s ním spokojenej.