Nové Porsche Taycan je znatelně vylepšené ve všech směrech

Kompletní představení
1
Nové Porsche Taycan je znatelně vylepšené ve všech směrech
Fotografie: Porsche
  • Nabíjení lze nyní uskutečnit výkonem až 320 kW
  • Vrcholné provedení Turbo S zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,3 s
  • Zvýšila se kapacita baterie, zlepšil teplotní managment a přibyl prvek push-to-pass

Porsche odhalilo výrazně modernizovaný Taycan. Nové verze mají vyšší výkon, delší dojezd, rychlejší akceleraci i nabíjení s lepší nabíjecí křivkou. Všechny verze Taycanu se vyznačují ještě rozsáhlejším seznamem standardní výbavy a přicházejí s nejnovější generací Porsche Driver Experience s vylepšeným konceptem zobrazení a ovládání. K dostání budou opět tři karosářská provedení – liftback, Sport Turismo a Cross Turismo. Na cestě k sériové výrobě ujeli vývojoví inženýři a testovací jezdci v maskovaných exemplářích více než 3,6 milionu kilometrů po celém světě. Do výbavy se nově dostává prvek zvaný „push-to-pass“. Ten je součástí paketu Sport Chrono a aktivovat ho lze stisknutím speciálního tlačítka. Následně se po dobu 10 sekund vyvolá zvýšení výkonu až o 70 kW (v závislosti na verzi).

V závislosti na karosářské variantě a motoru se dojezd dle metodiky WLTP zvýšil až na 678 km, což představuje nárůst o 175 km. Omlazené Porsche Taycan nyní vyžaduje nejen méně nabíjecích zastávek na dlouhých cestách než jeho předchůdce, ale také se rychleji dobíjí: například na 800V nabíjecích stanicích půjde nabíjet výkonem až 320 kW. To je o 50 kW více než dříve. Okno rychlého nabíjení nové výkonné baterie bylo výrazně rozšířeno. To znamená, že nabíjet výkonem až 300 kW vydrží baterie vozu po dobu až 5 minut. U Taycanu první generace je doba nabíjení z 10 na 80 % SoC při 15 °C zdlouhavých 37 minut. Vylepšená provedení Porsche Taycan to ale i přes větší kapacitu baterie nyní zvládnou za 18 minut.

Nový aktivní podvozek

Všechny verze vozu jsou standardně dodávány s adaptivním vzduchovým odpružením. Nadstavbou je odpružení Porsche Active Ride, které lze objednat jako volitelné příslušenství pro verze s pohonem všech kol. Tento systém nabízí bezprecedentní šířku pásma mezi jízdním komfortem a jízdní dynamikou. Odpružení udržuje karoserii Taycanu neustále v rovině, a to i při dynamickém brzdění, řízení a akceleračních manévrech. Při plynulé jízdě systém téměř úplně absorbuje nerovnosti. V dynamických jízdních situacích zajišťuje odpružení Porsche Active Ride téměř dokonalé spojení s vozovkou díky vyváženému rozložení zatížení kol. Pokud je aktivován příslušný režim, může odpružení kompenzovat naklápění karoserie, aby se snížily akcelerační síly působící na cestující.

Současně došlo ke zlepšení výkonu a účinnosti pohonného ústrojí. Vůz disponuje novým motorem zadní nápravy, jenž dostal o 80 kW vyšší výkon. Dále zde najdeme upravený pulzní měnič s optimalizovaným softwarem, přepracovaný tepelný management, tepelné čerpadlo nové generace a upravenou strategii rekuperace, kdy maximální kapacita rekuperace při zpomalování z vysokých rychlostí se zvýšila o více než 30 % z 290 až na 400 kW. Po stránce výbavy oslní nové světlomety, které jsou vybaveny technologií HD Matrix a detailní optikou. Nově zobrazují charakteristickou čtyřbodovou grafiku značky a v dálkovém režimu osvítí vozovku ještě více do šířky a délky. Nové je i logo Porsche v pruhu zadních světel. Dostalo totiž trojrozměrný design se vzhledem skla. Poprvé je k dispozici i jeho osvětlená verze, která obsahuje animace při vítání/odcházení řidiče vozu. Mezi další pozoruhodné rysy patří zvýrazňující barva Turbonite, díky které modely Turbo a Turbo S výrazněji vyčnívají od ostatních verzí v exteriéru i interiéru.

Technické parametry Porsche Taycan (2024) 4S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 963 × 1 966 × 1 379 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 698 Nm
Baterie89 kWh (82,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 320 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
Současný Taycan se z 10ti na 80% rozhodně nenabíjí 37 minut, ale spíše těch 18 (samozřejmě na patřičně rychlé nabíječce). Tahle chyba je okopírována z propagace Porsche.
Nárůst nabíjecí rychlosti je zhruba přímo úměrný nárůstu využitelné kapacity baterie, takže časy 10-80% budou podobné

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze