U Porsche jsou předčasné Vánoce. Model Taycan nabízí vyšší výkon a nejen to

U Porsche jsou předčasné Vánoce. Model Taycan nabízí vyšší výkon a nejen to
Fotografie: Porsche
  • Do nabídky přichází dvě vylepšené varianty
  • Základní verze může mít nově pohon všech kol
  • Výbava GTS nabízí vyšší výkon a lepší výbavu

Když letos přišlo velké omlazení modelové řady Taycan, všichni příznivci značky jásali. Omlazení přineslo například nové baterie, vyšší výkon a lepší výbavu spolu s novým zadním elektromotorem. Nyní ale přichází modelový rok 2025, kdy Porsche oznámilo, že přidává několik nových úrovní výbavy a typ pohonu. Nově tak půjde začátkem příštího roku zakoupit nejzákladnější verzi s pohonem všech kol. Současně nabídku obohacuje dvojice modelů GTS, které lze pořídit v karoserii liftback a Cross Turismo. Co se týče základu nabídky, až dosud byla vstupní verze Porsche Taycan k dispozici pouze s jediným elektromotorem umístěným vzadu. To se nyní mění a vpředu instalovaný elektromotor přidá nejen lepší jízdní stabilitu, ale současně zlepšuje zrychlení z 0 na 96 km/h o 0,1 sekundy na výsledných 4,4 sekundy. Během jízdy, kdy není potřeba pohon všech kol, se přední elektromotor odpojí v rámci úspory elektrické energie.

Zájemci o mnohem sportovnější svezení mohou nově volit dvojici modelů GTS (liší se dle karosářské verze). Se zapnutým systémem pro řízení startu nabídnou obě verze dodatečný výkon 100 koní (celkově 690) a obě karosářské verze dokáží sprintovat z 0 na 96 km/h v čase 3,1 sekundy. To je o 0,4 sekundy dříve, než nabízely předchozí modely GTS. Z hlediska stylu se tyto verze navenek odlišují vysoce lesklým černým lakem na předním a zadním nárazníku, logem GTS na zádi a také černým lakem na spodní části zpětných zrcátek. Interiér modelů GTS vychází ze špičkové výbavy Turbo GT, takže zde najdeme například v 18ti směrech nastavitelná sportovní sedadla, sportovní volant s logem GT a paket Sport Chrono.

Modely GTS navíc dostávají jedinečnou kalibraci podvozku a volitelné řízení zadní nápravy, které podle automobilky propůjčuje vozům sportovní charakter. Standardně jsou vozy ve výbavě GTS vybaveny systémem Porsche Active Suspension Management (PASM), ale za příplatek je k dispozici aktivní odpružení s vyladěním specifickým pro verzi GTS. První objednávky na nové Porsche Taycan 2025 začnou prodejci přijímat ke konci prvního čtvrtletí příštího roku. Základní verze Taycanu s pohonem všech kol začíná na částce 103 300 dolarů (2,4 milionu Kč), zatímco verze GTS začíná na částce 147 900 dolarů (3,5 milionu Kč). Společně s lepším výkonem dorazilo taktéž nové trio barev pro karoserii vozu: Slate Grey Neo, Pale Blue Metallic a Purple Sky Metallic. Co se týče dojezdu, základní verze s větší kapacitou baterie nyní mají ujet dle WLTP až 587 km.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze