„Nejdynamičtější Taycan všech dob“, přesně to máme očekávat od chystané varianty Turbo GT, která se včera ukázala na prvním oficiálním snímku. Německý výrobce minulý měsíc odhalil facelift modelové řady Taycan a při spatření výkonu verze Turbo S si mnozí říkali, že tohle je vlastně plně dostačující i pro ty nejnáročnější. Jenže vrcholem nabídky má být právě varianta Turbo GT, která podle všeho dostane přes 1 000 koní. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol, ještě více přepracovaný sportovní podvozek a v rámci aerodynamiky přibyde širší body kit karoserie a výsuvné zadní křídlo ve stylu modelu 911 Turbo S.
Novinka má opět disponovat možností nabíjení výkonem až 320 kW a podle Porsche dokázal předsériový Taycan Turbo GT objet slavný okruh Nürburgring v čase 7:07:55. To je o 26 sekund rychleji než předchozí rekord v podání Porsche Taycan Turbo S z roku 2022. To vše staví brzy představený Taycan Turbo GT mezi nejrychlejší elektrická vozidla na světě. Světová premiéra se uskuteční 11. března, kdy se dozvíme finální technické specifikace, výbavu a taktéž ceny.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |