Nový Taycan zazářil na Nürburgringu. Teslu deklasoval, téměř se vyrovnal Rimacu

1
Nový Taycan zazářil na Nürburgringu. Teslu deklasoval, téměř se vyrovnal Rimacu
Fotografie: Porsche
  • Porsche dokončuje vývoj ultravýkonné verze Porsche Taycan
  • Podle stávajících výsledků to vypadá, že konstruktéři o pořádný kus předstihli Teslu Model S Plaid

O tom, jak rychle se zlepšují elektromobily, nejlépe svědčí aktuální zpráva z Porsche. Podle ní se do legendárního zeleného pekla vydalo na lov rekordů nejnovější umělecké dílo z Zuffenhausenu. Chystaná superverze Porsche Taycan, která dosud nemá jméno ani definitivní technické údaje, tam dosáhla pozoruhodných výsledků a připravila pro chystanou novinku velice důstojné entreé. Testovací jezdec Lars Kern totiž zajel s mírně upraveným vozem (ochranná klec, skořepinová sedadla) čas 7:07.55, který zaostal za výsledkem hypersportu Rimac Nevera o pouhých 2,252 sekundy. Že nešlo o náhodu, svědčí i fakt, že Lars zajel okruh několikrát a vždy s téměř totožným časem.

Tento mimořádný výsledek ještě více vynikne v souvislostech. Tento výsledek je o omračujících 26 sekund lepší než čas Porsche Taycan Turbo S Sport sedan ze srpna 2022. To je půl věčnosti, jak poznamenává šéf vývoje modelu Kevin Gieck. Jenže ostudných 17,681 sekundy dostala i Tesla Model S Plaid, což je rozdíl dvou tříd. Uvidíme, s jakou reakcí přijde Elon Musk. Moc času každopádně nemá, protože modernizovaný Taycan, jehož součástí bude i tato elektrická raketa pojmenovaná pravděpodobně Taycan Turbo GT, by se měl představit už letos. Očekává se výkon kolem 1 000 koní a tři elektromotory, z toho dva vzadu s aktivním přerozdělováním síly na zadní kola.