Porsche se na zahájení výstavy k 75. výročí zahájení výroby sportovních aut pochlubilo vozem, který je sice oficiálně prezentován jako koncept, ovšem jeho úkolem je mnohem více, než jen zdobit muzeum a nechat na sebe padat prach. Jde totiž o de facto plně funkční hypersport Porsche Mission X, jehož úkolem není nic menšího, než vyrvat nejlepší čas na legendární severní smyčce Nürburgringu, přiléhavě přezdívané zelené peklo, z rukou konkurenčního AMG One. A v ideálním případě spektakulárně pokořit jeho stávající rekordní čas na kolo 6:35,183.
Překvapivě střízlivé tvary totiž nejsou v tomto případě dílem marketérů, ale techniků a odborníků na aerodynamiku. Tady se bojovalo o každý gram váhy a každý kilogram přítlaku. Ostatně právě ten je klíčem, jak udržet relativně těžký elektromobil na silnici i v extrémně rychlých zatáčkách. Druhou metou má být prolomení výkonové hmotnosti 1 kg/1 k, které nedosáhl ani Rimac Nevera aktuálně považovaný za nejrychlejší produkční automobil světa. Vzhledem k tomu, že ostré Porsche má nabídnout něco přes 1 500 koní, lze si tedy udělat představu o cílové hmotnosti. Více technických údajů v tuto chvíli bohužel neznáme.
Chtělo by se pronést něco o souboji o tisíciny s konkurencí, jenže jak známo Rimac je s Porsche majetkově provázán a daleko spíše lze očekávat úzkou technologickou synergii; je nasnadě, kterým směrem by v tomto případě měl plynout hlavní proud know-how. Ostatně svědčí o tom i 900V architektura ostrého Porsche, jakou používá už Rimac umožňující extrémně rychlé nabití z 10 na 80 % SoC za 10 minut. Podobný spektákl ostatně chorvatský přízrak také předvedl.
Po očekávaném ustavení nového rekordu by se měli dočkat pečlivě vybraní movití sběratelé, kteří si budou moci své peníze výhodně uložit do další skvělé investice. Počkat si ovšem budou muset ještě dva roky.